22 ocak 1984 tarihinde Super Bowl etkinliği devre arasında Apple, Steve Jobs tarafından sunulan ilk Macintosh bilgisayarını tanıttığı ünlü reklamını ilk defa yayınladı.
Lawyer Monthly’de yayımlanan bir makaleye göre hukuk alanında internet tabanlı araçların kullanımı giderek yaygınlaşıyor. Bugün gelinen noktada hukuk firmalarının işleyişinde bulut depolama sistemleri ve internet üzerinden kullanılan programlar kendilerine daha çok yer bulmaya başladı. Her ne kadar bazı şirketler haklı olarak siber güvenlik konusunda endişe duysalar da her geçen gün bulut sistemlerine geçiş yapan firmaların sayısı artıyor. Yakın gelecekte hukuk sektörünün ancak bu gibi yenilikçi teknolojik gelişmeleri tam olarak kucakladığında ölçek ekonomilerinden gereken payı alabileceği düşünülüyor.
Covid-19 salgınına ilişkin olarak geçici süreliğine faaliyetlerine ara verilmesine/faaliyetlerinin tamamen durdurulmasına karar verilen işyerlerinin bulunduğu sektörlerde faaliyette bulunan mükelleflerin mücbir sebep hükümlerinden faydalandırılmasına ilişkin Vergi Usul Kanunu Genel Tebliği (Sıra No: 524), 25 Ocak 2021 tarihinde yayımlanmıştır.
T.C. İçişleri Bakanlığınca alınan tedbirler kapsamında geçici süreliğine faaliyetlerine tamamen ara verilmesine/faaliyetlerinin tamamen durdurulmasına karar verilen işyerlerinin, 1 Aralık 2020 tarihi ile alınan karar kapsamında faaliyetlerine tekrar başlamaları uygun görülen tarih aralığında mücbir sebep halinde olduğu kabul edilmiştir.
Mücbir sebep halinde olduğu kabul edilen mükelleflerle ilgili olarak; Muhtasar Beyannameler ve Katma Değer Vergisi Beyannameleri ile “Form Ba-Bs” bildirimlerinin verilme ve söz konusu dönem içerisinde oluşturulması ve imzalanması gereken e-Defterlerin oluşturulma ve imzalanma ile bazı Vergi Usul Kanunu yükümlülüklerini yerine getirme sürelerinin mücbir sebep halinin sona ereceği tarihi izleyen ayın 26.günü sonuna kadar ve bu beyannamelere istinaden tahakkuk eden vergilerin ödeme sürelerinin beyanname verme süresi uzatılan ilk dönemden başlamak üzere beyannamenin verilmesi gerektiği ayı izleyen aydan itibaren sırasıyla her bir dönem için takip eden ilgili ayın sonuna kadar uzatılması uygun bulunmuştur.
Asya-Pasifik bölgesi her alanda olduğu gibi teknoloji alanında da oldukça hızla ilerliyor ve trendleri yakından takip ediyor. Ancak Legal500’e göre hukuk firmaları yeni teknolojileri süreçlerine adapte etme konusunda yeterince hızlı hareket etmiyor. Özellikle dışarıdan hukuk danışmanlığı alan firmalar birlikte çalıştıkları hukuk firmalarının daha yenilikçi olmasını talep ediyor. Avustralyalı Finansal Hizmetler Firması AMP’nin üst düzey yöneticilerinden Susan Cattell, her ne kadar yeni teknolojiler bazen halihazırda işleyen sistemleri sekteye uğratıyor gibi görünse de müşterilerin ve hukuk firmalarının bu konuda kendileri için en uygun çözümü bulmak için birlikte çalışmaları gerektiğini söylüyor.
İtalya’nın güneyindeki Palermo şehrinde, 22 Ocak 2021 tarihinde 10 yaşında bir kızın Tiktok’taki bir dayanıklılık meydan okuması sırasında hayatını kaybetmesi ülkede tartışmalara yol açmıştır. İtalyan Veri Koruma Otoritesi, 10 yaşındaki kızın ölümünün neden olduğu dehşetten sonra acil önlemler almaya karar vermiştir.
Aralık ayında, reşit olmayanların korunmasında yeterli dikkati göstermemesi, 13 yaş altındaki çocuklar için geçerli olan kayıt yasağından kolayca kaçınılması, kullanıcılara sağlanan şeffaf olmayan ve belirsiz bilgiler, gizlilik gereksinimlerini karşılamayan varsayılan ayarlar hususları dahil olmak üzere İtalyan SA tarafından TikTok’a birçok ihlal bildirilmişti.
Ancak sosyal platforma katılan İtalya’daki küçüklere acil koruma sağlamak için 22 Ocak 2021 tarihinde İtalyan SA yeni bir adım atarak, TikTok tarafından “yaşla ilgili gerekliliklere uygunluğu sağlamak için tam bir kesinlik ile yaşı belirlenemeyen” herhangi bir kullanıcıyla ilgili verileri işlenmesini yasaklamış; bu kişilerin hesaplarının engellenmesine karar vermiştir. İtalyan SA’nın konuyla ilgili ek değerlendirmelerini tamamlamayı planladığı 15 Şubat 2021 tarihine kadar söz konusu yasak, geçici olarak uygulanacaktır.
Hukuk firmaları ve kurumsal şirketlerin hukuk departmanları için bulut tabanlı depolama hizmeti sağlayan NetDocuments, 2020 yılı için rekor büyüme rakamları açıkladı. Firma, orta büyüklükte hukuk firmaları segmentinde %40 büyüme sağlarken, yeni kurumsal firmaları bünyesine katma konusunda ise %150’lik bir artış olduğunu belirtti. 2020 yılı boyunca şirket bünyesine katılan hukuk firmalarının sayısında büyük ölçekli artış kaydeden firma bugün dünya çapında bulut hizmetlerini kullanan 3000’den fazla şirkete hizmet veriyor. NetDocuments, bu artışın en büyük sebebinin pandemi döneminde evden çalışmaya geçilmesi olduğunu söylüyor.
Milletlerarası Ticaret Odası tarafından güncellenen ICC 2021 Tahkim Kuralları birçok önemli alanı etkileyecek esaslı değişiklikleri kapsıyor.
2021 Kuralları ile karmaşık uyuşmazlıkların tanınması için tahkim mahkemesinin birleştirme ve konsolidasyon emri verme yetkisinin genişletilmesi, yasal süreçle ilgili endişeleri gidermek için yeni mekanizmalar getirilmesi, yatırım anlaşmasına dayalı tahkim için özel olarak hazırlanmış hükümlerin dahil edilmesi, hakemlerin üçüncü devlet vatandaşı olması gerekliliği ve olağanüstü hal hakemlerine ilişkin hükümlerin hariç tutulması, Otomatik olarak uygulanacak Seri Tahkim bakımından eşik değerin 2 milyon ABD Doları’ndan 3 milyon ABD Doları’na çıkarılması, yeşil ve çevrimiçi tahkim ile tahkim yargılamalarının etkinliğini ve esnekliğini artırmaya yönelik değişiklikler yapıldı.
KPMG ve Baker Mackenzie hukuk alanında çalışan pek çok hakem, avukat, hakim ve hukuk firmalarının müvekkilleri ile yaptıkları görüşmelerin sonuçlarını yayımladıkları raporda pandemi dönemi ile birlikte başlayan sanal duruşmaların taraflar için oldukça faydalı hale geldiğinin altını çiziyor. Görüşmelere katılanlar, her ne kadar henüz tüm şartlar altında uygulanabilir bir yöntemde karar kılınmamış olsa da sanal duruşmaların faydalı ve başarılı bir uygulama olduğunu ve pandemiden sonra da devam ettirilmesi gerektiğini söylüyor.
Brüksel’de gerçekleştirilen Avrupa Parlamentosu Genel Kurul oturumunda, çalışanlara iş saatleri dışında ulaşılamamasına yönelik “İrtibatı kesme hakkı” ile ilgili hazırlanan rapor kabul edildi.
Raporda, dijitalleşme ve çeşitli teknolojik cihazların, işçi ve işverenlere ekonomik ve sosyal faydalar sağladığı, çalışmada esnekliği ve özerkliği arttırdığı, işe gidip gelme sürelerini kısalttığı, bununla birlikte işin yoğunlaşması, çalışma saatlerinin uzaması, iş ve özel hayat arasındaki sınırların aşılması gibi dezavantajlara, istihdamla ilgili çeşitli etik ve yasal sorunlara neden olduğu kaydedildi.
Özellikle Covid-19’un etkisini sürdürdüğü dönemde dijital araçlar ve teknolojik cihazların iş amaçlı kullanımının çok artmasının sürekli bağlı, her zaman açık ve göreve hazır olma kültürü ile sonuçlandığı ifade edildi. Evden çalışma ile özel hayat ve iş hayatı arasındaki sınırların bulanıklaştığına dikkat çekilen raporda, günümüzde işverenlerin çalışanlarından her zaman erişilebilir olmalarını beklediğine işaret edildi.
Çalışanların hafta sonu, yıllık izin ve mesai saatleri sonrası işleriyle ilgili e-posta, mesaj ve aramalara yanıt vermeme hakları olduğuna işaret edilen raporda, bu konuda hızla Avrupa çapında bir mevzuat hazırlanması gerektiği kaydedildi. Böylelikle, AB Komisyonu’na, çalışanların iş saatleri dışında bağlantılarını kesebilmelerine ve evden çalışanlara yönelik iş koşullarına açıklık kazandırılmasına yönelik yasal düzenleme üzerinde çalışması çağrısı yapıldı.
Reportlinker.com’un yayımladığı raporda 2020 yılı içinde pandemiden dolayı küçülmeye giden küresel hukuk hizmetleri sektörünün 2021 yılı içinde %2,9’luk bir büyüme kaydedeceği öngörülüyor. 2019 yılı toplam sektör hacmi 734,1 Milyar Dolar olan sektör 2020 yılında gerek hukuki süreçlerin askıya alınması gerekse dünya çapında pek çok ticari faaliyetin durdurulması sebebiyle küçülme ile karşı karşıya kalmıştı. Ancak 2021 yılında pandeminin etkisinin de azalmasıyla birlikte sektörün yeniden büyüme trendine gireceği ve 2025 yılında 908,17 Milyar Dolara erişeceği bekleniyor.
8-9-10 Ocak tarihlerinde gerçekleştirilen ve 48 saat kesintisiz olarak süren Hack4RegTech hackathon etkinliğimizde jüri sunumları sonrasında ilk üçe girerek yarışmayı kazanan ekiplerin isimleri belli oldu.
Yarışmada birinciliği, Doğu Deniz Uğur, Araz Alemfamian, Can Uncu, Yiğit Eren Saykal’dan oluşan Bimza ekibi “Blockchain tabanlı belge depolama ve e-imza çözümleri” projeleriyle; ikinciliği, İcrai’den Meva Akkaya “İcra süreçlerine yönelik yapay zeka tabanlı duygu analizi uygulaması” projesiyle; üçüncülüğü ise, Mahmut Esat Kocaoğlu ve Mehmet Selim Bilgin’den oluşan KVİS ekibi “KVKK Uyum ve Yönetim Platformu” projeleriyle kazanmaya hak kazandılar.
Hack4RegTech hackathonumuza katılan tüm ekip ve adaylara, hackathon süresince ekiplere destek olan mentorlarımıza, zorlu değerlendirme sürecinde yanımızda yer alan jüri üyelerimize teşekkür ediyor, kazanan ekipleri kutluyoruz.
Kavlak Avukatlık Bürosu olarak her yıl Türkiye ve diğer 45 ülkenin taraf olduğu Kişisel Verilerin Otomatik İşleme Tabi Tutulması Karşısında Bireylerin Korunması’na ilişkin sözleşmenin imzaya açılmış olduğu tarih olan 28 Ocak Veri Koruma Günü’nüzü kutlarız!
Ülkemizde Veri Koruma Günü, Kişisel Verileri Koruma Kurumu (“KVKK”) öncülüğünde adalet bakanı, ilgili bakanlık birimleri, idari birimler, sivil toplum örgütleri yetkilileri ile üniversitelerin veri güvenliği alanında uzman akademik personellerinin katılımlarıyla düzenlen konferans ile her yıl kutlanmaya devam ediliyor.
2020 yılı pek çok sektörde önemli daralmaların yaşandığı bir yıl oldu. Küresel hukuk hizmetleri sektörü ise bu gelişmelerden iki açıdan negatif olarak etkilendi. Bir yandan küresel pandemi sebebiyle hukuk hizmetleri askıya alınırken diğer sektörlerin birçoğunun ticari işlemlerinin durma noktasına gelmiş olması da hukuk firmalarından aldıkları hizmetlerde kesintiye gitmelerine yol açtı. Tüm bu sebeplerle 2019 yılında 734,1 Milyar Dolar olan sektör büyüklüğü 2020 yılında 728,5 Milyar Dolara geriledi. Ancak 2021 beklentileri daha olumlu görünüyor. Pandeminin hafiflemesi ile sektördeki küçülmenin 2021 yılında bitmesi ve hatta yeniden büyümeye geçilmesi bekleniyor. Diğer taraftan hala içinde bulunduğumuz küresel pandemi sebebiyle 2020 yılına damga vuran tek şey sektörel küçülme olmadı. Pandeminin en olumlu tarafının teknolojik ilerlemelerin sektörlerin çalışma biçimlerine entegrasyonunun hızlanması olduğu düşünülüyor. Geçtiğimiz yıl içinde hukuk firmaları da aralarında olmak üzere ofis bazlı çalışan sektörlerin neredeyse tamamının evden çalışma biçimlerine geçmesiyle birlikte fiziksel dokümanlar devri de yavaş yavaş kapanıp yerini bulut tabanlı depolama sistemleri ve firma içi server gerektirmeyen online programlara bırakmaya başladı. Bulut tabanlı depolama hizmeti veren şirketler rekor büyüme açıklarken müşteriler de hizmet aldıkları firmalardan yeni teknolojileri çalışma süreçlerine daha hızlı adapte etmelerini bekliyor. Pandeminin etkilediği diğer bir süreç ise duruşmalar oldu. Karantina ve yasaklar sürecinde sanal olarak yürütülen duruşmaların oldukça başarıyla sonuçlanması sebebiyle pandemiden sonra da bu yöntemin uygulanmaya devam etmesi bekleniyor.
Drone kullanımı bugün eğlence amaçlı kullanımdan açılışlara ve hatta taşımacılık sektörüne kadar yayılmış durumda. Hatta 2025 yılına kadar drone sektörünün 2020 yılı büyüklüğünü ikiye katlayacağı düşünülüyor. Ancak son derece versatil ve geniş kullanım alanına sahip olan bu araçlar dünyanın her yerinde aynı derecede güvenli ve yararlı bulunmuyor. Pek çok ülke sınırları içinde drone kullanımına çeşitli kısıtlamalar getiriyor ve bazıları ise tamamen yasaklama yoluna gidiyor. Surfshark’ın hazırladığı bu harita şu an gelinen noktada drone kullanımının hangi ülkede ne durumda olduğunu ortaya koyuyor.
Dijital dönüşüm neredeyse artık her sektörü yeniden tanımlarken hukuk sektörü de bu dönüşümün içine yavaş yavaş dahil oluyor. Coursera bünyesinde sunulan Yasal Teknolojiler ve Hukukun Dijital Dönüşümü isimli bu kurs katılımcılara alandaki ana trendleri ve bunların yasal süreçleri nasıl etkilediğine dair bir üst bakış sunuyor. Kursa dahil derslerin içerikleri arasında yasal teknolojiler sektörünün doğuşu ve hukukta teknoloji kullanımı, yapay zekanın rolü ve hukuki süreçlerde otomasyon, blokzincir teknolojisi ve bu teknolojinin sözleşmelere etkisi gibi gündemi yakından ilgilendiren konular yer alıyor. La Universidad Austral tarafından ücretsiz olarak verilen kurs avukatlardan noterlere ve hatta üst düzey yöneticilere kadar ilgili herkese açık ve 23 Ocak tarihinde başlıyor.
ABA Legal Technology Resource Center tarafından düzenlenen bu ücretsiz webinar serisinde sektöre dair öngörüler paylaşılıyor. Bu webinar kapsamında verimliliği artırmak, müvekkil ilişkilerini düzenlemek ve giderleri azaltmak amacıyla kullanılabilecek otomasyon sistemlerinin entegrasyonuna dair bilgiler sunuluyor. Webinar içerisinde Tabs3 isimli yazılımdan örnekler verilerek çeşitli durumlarda oluşabilecek sorunlara dair beyin fırtınası yapılıyor ve otomasyon öncelikli çözüm önerileri geliştiriliyor.
About the Website
The website www.kavlak.av.tr/ (“Web Site”) was launched by Fırat Barış Kavlak ve Ortağı Aygen Kavlak (hereinafter referred to as “Kavlak Law Firm” or “Kavlak”). All of the natural persons or legal entities (“User”) who access and/or use and/or make use of the Website (“User”) are required to carefully read these Privacy Policy (“Policy”) applicable to any use of the Site.
By reading this Policy, users are informed that the necessary information about the usage and sharing of information within the scope of the Website is made to them in accordance with the Turkish Code of Commerce (Turkish Commercial Code No. 6102, Turkish Code of Obligations No. 6098, Personal Data Protection Law No. 6698) and general ethical principles. Protection and confidentiality of the information you provide to us is very importance for us. Due to the many possibilities and risks offered by the Internet, we would like to inform you about the following issues regarding the protection of your information about the use of our Site.
1. What is Personal Data?
In the KVKK, personal data is defined as any kind of information related to a natural person who is either identified or identifiable. In this regard, your name, last name, e-mail address, and phone number that you share with us are defined as personal data.
2. What Personal Data Are We Collecting?
During your visit to the Website, two types of data can be collected;
Users of the Website accept and declare that all commercial and/or personal information (“Information”) they share with us within the Website or in any other way with their express consent is correct and up-to-date. In the event that such information belongs to another third party (“Third Parties”), Kavlak shall accept that the user shares such third party information with Kavlak as required as a result of the necessary information and consent in accordance with the relevant Law and legal arrangements and we, as Kavlak shall not assume and accept any legal and/or criminal liability thereof.
Kavlak, within the scope of your information collected through the website, we will provide you gradual information, in accordance with the relevant Law and legal regulations and we will provide detailed information about our legal reason in keeping your information, the purposes for which we use your information, and the persons and/or organizations that we transfer your information to.
3. What is the consequence of not providing personal data to Kavlak?
You do not have to provide all personal data contained in this Privacy Policy in order to use the Website or to contact us in any other way, but if certain personal data are not provided, you may not be able to fully respond to your requests or use legal services.
You may end your e-bulletin subscription or any other subscriptions you have started by using the Web Site at any time by using the methods specified in the relevant messages.
4. What is the purpose of personal data collection by Kavlak?
As Kavlak, we collect your personal data with an aim to provide you with services, fulfill our legal obligations, make the Website more functional, sent you our e-bulletin via e-mail in case you subscribe to our e-bulletin service, and inform you on new services, and recent developments within Kavlak and we process your personal information in this regard.
5. Why and to whom do we transfer your personal data?
We may share your personal data with our affiliates based in Turkey that we collaborate to improve our advisory services as well as institutions and organizations collectively representing us during the period of our business relationship with them and/or our business partners that we cooperate to conduct our activities. In addition, we may share your personal data with courts and other public institutions to fulfill our legal obligations provided that such personal data sharing shall be limited thereof.
6. How do we keep your personal data?
Your personal data shared with Kavlak are kept with proportionate administrative and technical measures taken in compliance with the applicable legal regulations, provisions of the KVKK, and Kavlak Law Firms standards.
However, even though we have taken necessary information security measures, if personal data is damaged or if it gets received by third parties as a result of attacks to the Website and/or Kavlak, the institutions and organizations required by the law and you will be immediately notified and and necessary measures will be taken.
7. How long do we keep your personal data?
As Kavlak, we keep your personal data in compliance with the KVKK. We will delete or destroy your personal data, or otherwise make your personal data anonymous to continue to use when the purpose of processing personal data is no longer in effect as per Article 7/f.1 of the KVKK and/or upon expiry of the period of limitation under which we are obliged to process your personal data as per the applicable legislation.
8. What are your rights pursuant to the KVKK?
Pursuant to Article 11 of the KVKK, you are entitled to make the requests listed below by submitting an application to us via our application form regarding your personal data:
– Request to learn about whether your personal data are processed,
– Request for information on your personal data if such personal data are processed,
– Request to learn about the purpose for processing your personal data and whether such personal data are used in compliance with their intended purpose,
– Request to learn about third parties to which such personal data are transferred in Turkey or abroad,
– Request for correction of your personal data in case of incomplete or inaccurate processing of such personal data,
– Request for deletion or destruction of personal data,
– Request for notification to third parties, to which such personal data are transferred, of the processes for correction and/or deletion or destruction of your personal data in case such personal data are processed in an incomplete or an inaccurate manner,
– Raise an objection to any result against the person arising out of any analysis of such personal data exclusively by means of automated systems, and
– Claim for compensation of damages in case of damage arising out of any illegal processing of such personal data thereof.
As Kavlak Law Firm, we will reply to your requests free of charge as soon as possible within 30 days based on the nature of such requests. However, in case such requests require for any additional costs, the fee stipulated in the tariff determined by the Board shall be payable.
9. What is consequence of processing personal data of children?
This Website is designed for use by people who are over the age of 18 by Kavlak and our Website is not intended for children. In the event that parents or guardians suspect that children under their supervision share their personal data through our Website, we ask that they contact us regarding their requests regarding this data. In such a case, the data shall be deleted immediately.
10. What is the scope of the Privacy Policy?
The legal owner of this Website is Kavlak Law Firm and the legal rights of the content and/or various items within the Website belong to Kavlak and in some cases to other third parties. Any copying, unauthorized copying or imitation of the contents or elements of the Website is prohibited on the basis of the applicable legislations and is subject to the permission of the respective legal right holder.
The Website contains links to the web sites of third parties. Kavlak declares that it does not accept any liability or obligations for any third-party sites and/or contents and that the user cannot be held liable for any damages incurred by them. Users are encouraged to review privacy policies on the third party websites they visit via the links included.
11. May changes occur in the Website or this Policy?
Kavlak may at any time modify and change this Policy, any legal and/or other texts, any technical elements, contents or features contained within the website. Any such changes shall be deemed to be valid upon the publication of the same on the Website and it is the personal responsibility of you as the users to carry out the necessary examinations and readings regarding such changes and Kavlak shall not have any legal and/or criminal liability in this context.
12. How users may contact with Kavlak?
You may contact with us, Kavlak Law Firm, directly by sending an e-mail to [email protected] to share any comments and suggestions or to ask your questions regarding this Privacy Policy.
We are kindly requesting you to read carefully of the below given Clarification Text on Protection of Personal Data and learn about our purpose of processing your personal data and your associated rights within this scope.
a) Data Controller
Your personal data shall be processed by Fırat Barış Kavlak ve Ortağı Aygen Kavlak (“Kavlak Law Firm”), as a data controller, according to the below explained scope, pursuant to Law No. 6698 on the Protection of Personal Data (“KVKK”).
b) Purpose of processing personal data
The personal data of our estimable online visitors to be obtained under the E-Mail Subscription shall be processed by Kavlak Law Firm with a limited manner to send you latest affairs of Kavlak Law Firm and inform you any events and/or conferences organized by Kavlak Law Firm and/or in cooperation with Kavlak Law Firm; and to communicate with you for promotion or other similar purposes.
c) Method and legal reasons for collecting personal data
The personal data to be collected from you shall be automatically processed on an electronic environment by basing explicit consent to be obtained from you as specified in Article 5 of the KVKK.
d) Personal Data Categories and Types
Within the scope of the E-Mail Subscription, the below-mentioned personal data shall be obtained from you:
e) Transferring Personal Data
Your personal data as specified in (d) sub-clause of this Clarification Text shall be transferred by Kavlak Law Firm to our business partners and service providers residing within country, in line with accomplishment of the purposes as specified in (c) sub-clause and with a limited manner for the data processing conditions as specified in Article 8 of KVKK and purposes of specified above.
f) Your rights concerning protection of personal data as a data subject
You may communicate your requests in writing, regarding the rights of data subject regulated by Article 11 of the KVKK according to the Communiqué on Application Methods and Principles to the Fata Controller to the below given address of Kavlak Law Firm: Nispetiye Cad. Seher Yıldızı Sok. No:23/11 Etiler, İstanbul or by e-mail to the following e-mail address: [email protected] over your personal e-mail address that is provided in E-Mail Subscription.
We are kindly requesting you to read carefully of the below given Clarification Text on Protection of Personal Data and learn about our purpose of processing your personal data and your associated rights within this scope.
a) Data Controller
Your personal data shall be processed by Fırat Barış Kavlak ve Ortağı Aygen Kavlak (“Kavlak Law Firm”), as a data controller, according to the below explained scope, pursuant to Law No. 6698 on the Protection of Personal Data (“KVKK”).
b) Purpose of processing personal data
The personal data of our estimable online visitors to be obtained under the E-Mail Subscription shall be processed by Kavlak Law Firm with a limited manner, in order to inform you and communicate with you regarding the current national and global legal regulations, up-to-date legislation and the latest publications of Kavlak Law Firm.
c) Method and legal reasons for collecting personal data
The personal data to be collected from you shall be automatically processed on an electronic environment by basing on the legal ground as specified in Article 5 of the KVKK, which reads as follows: “It is necessary for the legitimate interests of the data controller, provided that the fundamental rights and freedoms of the data subject are not harmed.”
d) Personal Data Categories and Types
Within the scope of the E-Mail Subscription, the below-mentioned personal data shall be obtained from you:
e) Transferring Personal Data
Your personal data as specified in (d) sub-clause of this Clarification Text shall be transferred by Kavlak Law Firm to our business partners and service providers residing within country, in line with accomplishment of the purposes as specified in (c) sub-clause and with a limited manner for the data processing conditions as specified in Article 8 of KVKK and purposes of specified above.
f) Your rights concerning protection of personal data as a data subject
You may communicate your requests in writing, regarding the rights of data subject regulated by Article 11 of the KVKK according to the Communiqué on Application Methods and Principles to the Fata Controller to the below given address of Kavlak Law Firm: Nispetiye Cad. Seher Yıldızı Sok. No:23/11 Etiler, İstanbul or by e-mail to the following e-mail address: [email protected] over your personal e-mail address that is provided in E-Mail Subscription.