I. GİRİŞ
COVID-19 salgını ile mücadele döneminde dijitalleşme gün geçtikte önem kazanmış olup gerek özel sektörde gerekse kamu kurumlarında iş süreçlerinin devam ettirilebilmesi adına önemli bir araç haline gelmiştir. Pandemi öncesinde de dijital çağın imkanlarından yararlanarak bazı sektörlerde kısmen veya tamamen uzaktan çalışma yöntemleri kullanılmış olsa da birçok kurum ve kuruluş uzaktan çalışma yöntemi ile ilk defa pandemi döneminde tanışmış ve bu yöntemi işyerlerinde uygulamak zorunda kalmıştır. Zira olağan dönemde iş görme borcunu işyerinde ifa eden çalışanların pandemi döneminde uzaktan çalışma sistemlerine geçmesiyle, salgın hastalığın çalışma hayatında yarattığı olumsuz etkiler giderilmeye çalışılmıştır.
Gerek Türk Hukuku gerekse uluslararası hukuk bakımından mevzuata ve uygulamaya yeni giren bir kavram olmamakla birlikte, pandemi dönemiyle birlikte hâlihazırda bu yöntemle çalışmayan işyerlerinin de uzaktan çalışmaya geçmesi ile bu çalışma yöntemi (evde çalışma, hibrit çalışma modelleri vesair), çeşitli güncel hukuki tartışmaların konusu olmuştur. Bu yazımızda, pandemi dönemi özelinde, çoğu işyerinin başvurduğu uzaktan çalışma sonucunda pandemi dönemi ve sonrasında ortaya çıkabilecek hukuki sorunlar ve güncel tartışmalar incelenecektir.
II. GENEL OLARAK
Uzaktan çalışma, pandemi döneminde çoğu işyeri ve işverence sosyal mesafenin ve izolasyonun sağlanabilmesi amacıyla başvurulan bir araç olmuştur. Örnek olarak, Avrupa'da pandemi döneminde yaklaşık her 10 çalışandan 4'ü tele çalışmaya başlamıştır. Bu şekilde evden çalışmaya geçen ülkeler arasında İskandinav ve Benelüks (Finlandiya'da oran %60; Belçika, Hollanda, Lüksemburg ve Danimarka'da % 50'nin üzerindedir.) ülkelerinin öne çıktığı görülmektedir.1 Bunun yanı sıra, Türkiye'de ilk COVID-19 vakasının açıklanmasının ardından geçen 15 günlük süre içerisinde Türkiye genelinde yapılan anketin sonuçlarına göre, ankete katılanların % 48,7 si evden çalışmaya geçmiş; % 43,2'si kısmi bir geçiş yapıldığını, %8,2'si ise işyerinden çalışmaya devam ettiklerini belirtmiştir.2
Uzaktan çalışma modelinin gerek işçi gerekse işveren açısından avantajlarının yanı sıra kuşkusuz dezavantajları da bulunmaktadır. İşçiler açısından seyahat süresinden ve masrafından tasarruf, işverene ait daimi işyerinden uzakta çalışmanın yarattığı özgürlük bu çalışma yönteminin başlıca avantajlarından sayılabilecekse de çalışma saatlerinin, iş ve özel yaşam arasındaki sınırın belirsizleşmesi dezavantajlar olarak ortaya çıkmaktadır.3
4857 sayılı İş Kanunu'nun4 ("İş Kanunu") işverene ait işyeri dışında gerçekleştirilen istihdam biçimlerini düzenleyen 14. maddesinde, bu çalışma biçimlerini ifade etmek üzere "uzaktan çalışma" terimi kullanılmıştır. İş Kanunu'nun çağrı üstüne çalışmayı düzenleyen 14. maddesine göre, "Uzaktan çalışma; işçinin, işveren tarafından oluşturulan iş organizasyonu kapsamında iş görme edimini evinde ya da teknolojik iletişim araçları ile işyeri dışında yerine getirmesi esasına dayalı ve yazılı olarak kurulan iş ilişkisidir." Böylece İş Kanunu ile uzaktan çalışma kavramı adı altında bir yandan evde çalışma diğer yandan tele çalışmaya ilişkin düzenleme getirilmiştir. İlgili hükmün gerekçesinde "uzaktan çalışma" teriminin evde çalışma ve tele çalışma biçimlerini kapsayan bir üst kavram olduğu belirtilmiştir.5
Bunun yanı sıra, bir uzaktan çalışma türü olan "evde çalışma" kavramına ilişkin genel bir tanım 6098 Türk Borçlar Kanunu'nun6 461. Maddesinde yer almaktadır. Buna göre, "Evde hizmet sözleşmesi, işverenin verdiği işi, işçinin kendi evinde veya belirleyeceği başka bir yerde, bizzat veya aile bireyleriyle birlikte bir ücret karşılığında görmeyi üstlendiği sözleşmedir.".
III. PANDEMİ DÖNEMİNDE UYGULANAN EVDE ÇALIŞMA MODELİ
Türkiye'de ilk COVID-19 vakasının ortaya çıkmasından sonra birçok işletme iş görme edimini işyerinde ifa eden çalışanlarını izolasyonu ve kamu sağlığını sağlamak amacıyla uzaktan çalışmaya göndermiştir. Ancak mevzuatta herhangi bir düzenleme olmaması sebebiyle işçinin çalışma koşullarında esaslı değişiklik meydana getiren uzaktan çalışma uygulamasına geçişin işverenin tek taraflı iradesi ile gerçekleşip gerçekleşemeyeceği ve bu durumun işverenin yönetim hakkına girip girmeyeceği hususu tartışmalıdır. Türk Hukuku'nda zorunlu olarak uzaktan çalışmaya ilişkin bir düzenleme bulunmamakla beraber Fransız Hukuku'nda salgın hastalık halinde zorunlu uzaktan çalışmaya geçiş haline ilişkin özel bir düzenleme yer almaktadır.7
Bu düzenleme uyarınca işveren tarafından işçinin onayı alınmaksızın çalışanın uzaktan çalışmaya geçirilebileceği kabul edilmiştir.8 Her ne kadar zorunlu olarak uzaktan çalışmaya geçilmesi hakkında Türk Hukuku'nda yasal bir düzenleme bulunmasa da T.C. Aile Çalışma ve Sosyal Hizmetler Bakanlığının yayımladığı duyuru, genelge ve öneri niteliğinde benzeri belgeler bağlayıcı olmamakla birlikte pandemi döneminde uzaktan çalışma yöntemlerine başvurulması gerekliliğinin altını çizmiştir. Ancak, bağlayıcı niteliği bulunmayan bu yazılarda işverence bu geçişin nasıl gerçekleştirileceğine dair herhangi bir açıklama yapılmamıştır.
Türk Hukuku'nda ise pandemi öncesinde işverenin işçisini uzaktan çalışmaya geçirmesi teklifinin İş Kanunu'nun çalışma koşullarında değişiklik ve iş sözleşmesinin feshi başlıklı 22. Maddesine göre9 yapılması gerekmekte olup işçi tarafından teklifin reddedilmesi halinde, ancak geçerli bir sebebin varlığına bağlı olarak iş sözleşmesi feshedilebilecek iken; pandemi koşulları ve kamu sağlığı gibi hususlar birlikte değerlendirildiğinde pandemi döneminde gerçekleştirilerek geçici evden çalışmaya geçişlerde zorunlu olarak İş Kanunu'nun 22. maddesine başvurulması somut durum ile uyuşmayacaktır. İş Kanunu'nun 22. Maddesi kapsamında esaslı değişiklik işçinin iş sözleşmesinin temel unsurlarını değiştiren değişiklikler olmakla beraber işçinin çalışma şartlarında yapılan değişiklikle işçinin iş şartlarının belirgin bir şekilde zorlaştırılmış olmasını ve işçi aleyhine bir durum ortaya çıkmasını ifade etmektedir. Somut olayda işçinin çalışma şartları işçi aleyhine esaslı bir şekilde ağırlaşmıyor ise çalışma koşullarında esaslı değişikliğin meydana geldiği söylenemeyecektir. Bu nedenle, çalışma koşullarında işçi yararına değişiklik yapılması halinde İş Kanunu'nun 22. maddesi uygulanmayacaktır.
İşçinin işveren tarafından pandemi döneminde uzaktan çalışmaya gönderilmesinin çalışma koşullarında esaslı değişiklik meydana getirip getirmediği somut olayın özelliklerine ve işin niteliğine bağlı olacaktır. Zira bazı iş kolları için uzaktan çalışma işçi aleyhine esaslı bir değişiklik yaratmıyorken bazı durumlarda esaslı değişiklik gündeme gelebilecektir. Bunun yanı sıra, içerisinde bulunduğumuz olağanüstü dönemde işveren açısından alınabilecek en hızlı, etkili ve düşük maliyetli çözüm uzaktan çalışma yöntemlerinden birisi başvurmak olacaktır.
Bunun yanı sıra, işçinin pandemi döneminde uzaktan çalışmaya geçişinde İş Kanunu'nun uzaktan çalışmaya ilişkin 14. Maddesi ile esaslı değişikliğe ilişkin 22. Maddeden yararlanamaması durumunda işçinin korunan menfaati zarar görmüş olacaktır. Zira henüz pandemi döneminde uzaktan çalışmaya ilişkin mevzuatta işçi lehine herhangi bir düzenleme bulunmamaktadır. Ancak, yukarıda da belirtildiği üzere işverenin işçiyi işbu çalışma düzenine geçirmesi ilgili kamu otoritelerinin tavsiyesi üzerine kamu sağlığını korumak amacıyla yapılmaktadır. Bu durumda, işçinin korunan menfaati ile kamu sağlığı çatışmakta olup hangisinin ağır basacağı tartışmaya neden olacaktır.
Önemle belirtmek gerekir ki, İş Kanunu ile düzenlenmiş uzaktan çalışma modeli hali hazırda pandemi döneminde işverenlerin tercih ettiği ve çalışanlarını gönderdiği uzaktan çalışma modelinden tamamen farklı olup İş Kanunu'nda bahsedilen uzaktan çalışma ayrı bir sözleşme tipini oluşturmaktadır. Ancak pandemi döneminde geçilen uzaktan çalışma modeli kamu sağlığını ve izolasyonu sağlamak amacıyla geçici olarak alınmış bir tedbir olup işçinin iş sözleşmesi uzaktan çalışmaya geçse dahi varlığını korumaktadır.
IV. EVDEN ÇALIŞMA DÖNEMİNDE İŞ SÖZLEŞMESİ KAPSAMINDA İŞÇİ VE İŞVERENİN YÜKÜMLÜLÜKLERİ
1. İş Sağlığı ve Güvenliği
İş Kanunu'nun 14/6 hükmü uyarınca "İşveren, uzaktan çalışma ilişkisiyle iş verdiği çalışanın yaptığı işin niteliğini dikkate alarak iş sağlığı ve güvenliği önlemleri hususunda çalışanı bilgilendirmek, gerekli eğitimi vermek, sağlık gözetimini sağlamak ve sağladığı ekipmanla ilgili gerekli iş güvenliği tedbirlerini almakla yükümlüdür." Buradan hareketle, işverenin işin niteliği ve işin görüleceği yerin özelliklerini dikkate alarak, alınması zaruri ve mümkün olan tüm iş güvenliği tedbirlerini alması gerekmekte olup işbu yükümlülükler pandemi döneminde de varlığını korumaktadır.
6331 sayılı İş Sağlığı ve Güvenliği Kanunu'nun 30. maddesi gereğince, ekranlı araçlarla çalışmalarda alınacak asgari sağlık ve güvenlik önlemlerine ilişkin usul ve esasları belirlemek amacıyla Ekranlı Araçlarla Çalışmalarda Sağlık ve Güvenlik Önlemleri Hakkında Yönetmelik10 ("Yönetmelik") yayımlanmıştır. Ofiste kullanılan bilgisayarlar, iş amaçlı uzun süreli kullanımı olan dizüstü bilgisayarlar, tablet ve akıllı telefonlarla yapılan çalışmalar da bu Yönetmelik'in kapsamına girmektedir. Yönetmelik ile genel olarak ekranlı araçlarla çalışan kişilerin iş sağlığı ve güvenliğini sağlamak amacıyla alınması gereken önlemlere yer verilmiştir.
İşverenin alması gereken iş sağlığı ve güvenliğine ilişkin önlemlerin çerçevesi Yönetmelik ile belirlenmekle birlikte, risklerin değerlendirilebilmesi adına işverenin çalışanın evine erişim hakkı ve denetim sağlayıp sağlayamayacağı hususunda çeşitli hukuki sorunlar ortaya çıkmaktadır. Çalışanın iş sözleşmesinden doğan borcunu kendi evinde ifa etmesi halinde, aynı zamanda birer anayasal hak olan konut dokunulmazlığı ve özel hayatın gizliliği, işverenin serbestçe denetim ve inceleme yapma imkânı ile çatışmaktadır.
Bu nedenle, denetim sırasında çalışanın rızasının alınması ve anayasal haklarının ihlal edilmemesi; buna ek olarak önceden rıza çalışandan rıza alınmış olsa dahi her denetimden önce bilgilendirme yapılması, denetimin iş sağlığı ve güvenliğinin sağlanması amacı ile sınırlı ölçüde gerçekleştirmesi işçi ve işveren açısından sağlıklı olacaktır.
2. Çalışma ve Dinlenme Süreleri
Evde çalışmada iş görme ediminin çevrimiçi gerçekleştirilmesi durumunda, çalışanın bağlantı kurma, ara verme ve işe son verme zamanları cihaz ile rahatlıkla kayıt altına alınabildiğinden işveren tarafından çalışma süresinin kolaylıkla tespiti mümkün olacaktır. İş Kanunu'nun "çalışma süresinden sayılan haller" başlıklı 66. maddesinde, "İşçinin işinde ve her an iş görmeye hazır bir halde bulunmakla beraber çalıştırılmaksızın ve çıkacak işi bekleyerek boş geçirdiği süreler" in çalışma süresinden sayılacağı belirtilmiştir. Evde çalışmada da özel bir hüküm olmaması sebebiyle İş Kanunu'nun ilgili hükmü söz konusu çalışma modelinde de uygulanacaktır. Bu nedenle, işçinin ulaşılabilir ve iş görme edimini ifaya hazır bir şekilde, işverence verilecek emir ve talimatı bekleyerek geçirdiği sürelerin çalışma süresinin tespitinde dikkate alınması gerekmektedir.
Sonuç olarak, işçinin evde çalışmada fiili ve farazi (bekleme süreleri vesair) çalışma sürelerinin birleştirilmesi ile tespit edilen fazla saatlerle çalışmalar, ulusal bayram ve genel tatil çalışmaları ve hafta tatili çalışmalarının karşılığının işçiye ödenmesi gerekmektedir. Bunun yanı sıra, yıllık izin sürelerinin hesaplanmasında mevzuatın yıllık izne ilişkin temel düzenlenmeleri uygulama alanı bulmaktadır.
3. İşin İfasında Gerekli Araçların Sağlanması
İş Kanunu'nun 14. maddesi kapsamında uzaktan çalışmaya ilişkin iş sözleşmesinde yer alması gereken hususlar arasında işveren tarafından sağlanan ekipman ve bunların korunmasına ilişkin yükümlülükler belirtilmiştir. Bunun yanı sıra, Türk Borçlar Kanunu'nun 413. Maddesinde "Aksine anlaşma veya yerel âdet yoksa, işveren işçiye bu iş için gerekli araçları ve malzemeyi sağlamakla yükümlüdür." şeklinde düzenleme bulunmaktadır.
Yukarıda anılan düzenlemelerin birlikte değerlendirilmesi sonucu evde çalışma usulüyle çalışan işçiye bilgisayar, faks, yazıcı ve benzeri teknik araç ve gerecin sağlanması, kullanılacak teknoloji ve ağ bağlantısına ilişkin abonelik ile kullanılacak programların temin edilmesi gerekmektedir. Tüm bunların yanı sıra, ilgili araç ve gereçlerin kurulumu, arıza halinde onarımı, sigortalanması gibi konulardan da işveren sorumlu olacaktır.
Masraflara ilişkin olarak, işçinin; işveren, diğer çalışanlar ve müşterilerle yaptığı görüşmelere ilişkin iletişim ve internet kullanımından kaynaklanan giderlerin de iş organizasyonu kapsamında işverence ödenmesi uygun olacaktır.
4. İşçinin Şahsen İfa ve Sadakat Borcu
Türk Borçlar Kanunu'nun 396. maddesinde, işçinin sözleşme ile üstlenmiş olduğu işi özenle ifa etmesi ve işverenin menfaatinin korunmasında sadakat yükümlüğü altında olduğu düzenlenmiştir. Ayrıca, işverene ait makineleri, araç ve gereçleri, usulüne uygun olarak özenle kullanmak zorunda olduğu vurgulanmıştır. Ayrıksı bir düzenlemenin olmaması sebebiyle mevzuatta belirtilen esaslar evde çalışma halinde de varlığını koruyacaktır. Ancak önemle belirtmek gerekir ki, işçinin sorumluluğunun söz konusu olabilmesi için işçinin söz konusu ekipmanı kullanmaya ehil nitelikte olması, gerekli eğitimlere tabi tutulması, ve işçiye talimatların verilmesi gerekmektedir.
Son olarak, yine Türk Borçlar Kanunu'nun 396/4 hükmü uyarınca, "İşçi, iş gördüğü sırada öğrendiği, özellikle üretim ve iş sırları gibi bilgileri, hizmet ilişkisinin devamı süresince kendi yararına kullanamaz veya başkalarına açıklayamaz. İşverenin haklı menfaatinin korunması için gerekli olduğu ölçüde işçi, hizmet ilişkisinin sona ermesinden sonra da sır saklamakla yükümlüdür." Evde çalışma durumunda da işçi kendisine tahsis edilen araç ve gereçlere yetkisiz ve üçüncü kişilerce erişimin sağlanmaması için şifre ve bilgileri paylaşmaması, gerekli ve makul tedbirleri alması gerekmektedir.
İş ilişkisinin devamı sırasında sadakat borcu uyarınca işçinin rekabet etmeme borcu da bulunmaktadır. Türk Borçlar Kanunu'nun 396/3 maddesi gereğince, işçi, iş ilişkisi devam ettiği sürece, sadakat borcuna aykırı olarak ücret karşılığında üçüncü kişiye hizmette bulunamayacak ve kendi işvereni ile rekabette bulunamayacaktır. İşçinin evde çalışmaya geçirilmesi halinde de bu yükümlülük varlığını koruyacaktır.
V. SONUÇ
Pandemi dönemi ile işverenlerin çalışanlarını evde çalışmaya göndermesi ile üst başlık olarak uzaktan çalışma kavramı Türkiye'de birçok işletme tarafından uygulanmaya başlamıştır. Bu yazıda da pandemi dönemi ile sınırlı olarak işverence geçici bir dönem için işçinin evde çalışmaya geçirilebilmesinin koşulları, söz konusu değişikliğin taraflar arasındaki iş/hizmet ilişkisinde ortaya çıkaracağı değişiklikler ve tarafların bu döneme ilişkin hak ve borçları ve nihayetinde ortaya çıkabilecek hukuki sorunlar incelenmiştir.
Footnotes
1.https://www.eurofound.europa.eu/sites/default/files/ef_publication/field_ef_document/ef20058en.pdf
3. İngiltere'de 2020 yılının mart ayında pazarlamacılık sektöründe yapılan bir ankete katılan pazarlamacıların %73'ü Home Office çalışmanın daha verimli olduğunu, %68'i evde kaldıklarında daha fazla saatlerle çalıştıklarını, 1/4'ü ise Home Office çalışmanın kişisel hayatlarını zorlaştırdığını belirtmişlerdir. https://www.marketingweek.com/remote-workingfear-coronavirus-crisis/
4. 10.06.2003 tarihli 25134 sayılı Resmi Gazete'de yayımlanan 4857 Sayılı İş Kanunu.
5. https://mevzuat.tbmm.gov.tr/mevzuat/faces/kanunmaddeleri?pkanunlarno=194519&pkanunnumarasi=6715
6. 04.02.2011 tarihli 27836 sayılı Resmi Gazete'de yayımlanan 6098 sayılı Türk Borçlar Kanunu.
7. Ergüneş Emrağ S, '4857 Sayılı İş Kanunun Değişik 14. Maddesi Işığında Tele Çalışma' (2016) 13 (51) Legal İSGHD 1413-1444.
8. https://dergipark.org.tr/tr/download/article-file/394362
9. İşveren, iş sözleşmesiyle veya iş sözleşmesinin eki niteliğindeki personel yönetmeliği ve benzeri kaynaklar ya da işyeri uygulamasıyla oluşan çalışma koşullarında esaslı bir değişikliği ancak durumu işçiye yazılı olarak bildirmek suretiyle yapabilir. Bu şekle uygun olarak yapılmayan ve işçi tarafından altı işgünü içinde yazılı olarak kabul edilmeyen değişiklikler işçiyi bağlamaz. İşçi değişiklik önerisini bu süre içinde kabul etmezse, işveren değişikliğin geçerli bir nedene dayandığını veya fesih için başka bir geçerli nedenin bulunduğunu yazılı olarak açıklamak ve bildirim süresine uymak suretiyle iş sözleşmesini feshedebilir. İşçi bu durumda 17 ila 21 inci madde hükümlerine göre dava açabilir
10. 16.04.2013 tarihli 28620 sayılı Resmi Gazete'de yayımlanan Ekranlı Araçlarla Çalışmalarda Sağlık ve Güvenlik Önlemleri Hakkında Yönetmelik.
The content of this article is intended to provide a general guide to the subject matter. Specialist advice should be sought about your specific circumstances.
WEB SİTESİ HAKKINDA
Fırat Barış Kavlak ve Ortağı Aygen Kavlak (bundan söyle “Kavlak Avukatlık Bürosu” veya “Kavlak” olarak anılacaktır) tarafından, www.kavlak.av.tr/ web sitesi (“Web Sitesi”) kullanıma açılmıştır. Web Sitesi’ne erişim sağlayan ve/veya kullanan ve/veya yararlanan tüm gerçek ya da tüzel kişilerin (“Kullanıcı”) Web sitesinin her türlü kullanımı için geçerli olan işbu Gizlilik Politikası (“Politika”) metinlerini dikkatle okuması gerekliliği bulunmaktadır.
Kullanıcılar işbu Politikayı okuyarak Web Sitesi kapsamındaki kullanım ve bilgi paylaşımı konusunda gerekli bilgilendirmenin gerek Türk Hukuku kapsamındaki mevzuatlar (6102 Sayılı Türk Ticaret Kanunu, 6098 Sayılı Türk Borçlar Kanunu, 6698 Sayılı Kişisel Verilerin Korunması Kanunu ve sair) gerekse de genel etik ilkelerine uygun olarak kendilerine yapıldığını kabul etmektedir. Kavlak olarak bizler için verdiğiniz bilgilerin korunması ve gizliliği büyük önem taşımaktadır. İnternet tarafından sunulan birçok olanak ve risk nedeniyle Web Sitemizin kullanımıyla ilgili tarafınıza ait bilgilerin korunmasına yönelik aşağıda belirtilen hususlar ile ilgili olarak tarafınızı bilgilendirmek istemekteyiz.
1. Kişisel Veri Nedir?
Kişisel veri, KVKK ‘da kimliği belirli veya belirlenebilir gerçek kişiye ilişkin her türlü bilgi olarak tanımlanmıştır. Buna göre bizimle paylaştığınız adınız, soyadınız, elektronik posta adresiniz ve telefon numaranız kişisel veri olarak adlandırılmaktadır.
2. Hangi kişisel verilerinizi toplamaktayız?
Web Sitesi’ni ziyaretiniz sonucu size ait bir takım kişisel veriler Kavlak tarafından elde toplanabilecektir;
Web Sitesi kullanıcıları olarak, Web Sitesi kapsamında ya da sair şekillerde kendi açık rızanız dâhilinde Kavlak ile paylaştığınız tüm ticari ve/veya kişisel bilgilerin (“Bilgi”) size ait olduğunu, doğru ve güncel olduğunu kabul ve beyan etmiş olursunuz. Bahse konu bilgilerin başka bir üçüncü kişi ya da kuruma (“Üçüncü Partiler”) ait olması halinde Kavlak, kullanıcının üçüncü partilere ait bu bilgileri ilgili Kanun ve yasal düzenlemeler uyarınca gerekli bilgilendirme ve rıza neticesinde Kavlak ile paylaştığını kabul edecek olup herhangi bir hukuki ve/veya cezai sorumluluk kabul etmeyeceğimizi bildirmek isteriz.
Kavlak olarak Web Sitesi üzerinden toplanan bilgileriniz kapsamında sizlere ilgili Kanun ve yasal düzenlemeler uyarınca kademeli olarak Web Sitemiz kapsamında bilgilendirmeler sunarak bilgilerinizi tutmamızdaki hukuki sebebimizi, hangi maksatlar ile bilgilerinizi kullandığımızı, hangi kişi ve/veya kurumlara aktardığımıza ve dair detaylı bilgilendirmeleri sağlıyor olacağız.
3. Kişisel verilerinizi tarafımıza sağlamamanızın sonuçları nelerdir?
Web Sitesi’ni kullanmak veya bizimle başka yollarla iletişime geçmek için işbu Gizlilik Politikasında yer alan bütün kişisel verileri sağlamak zorunda değilsiniz, ancak belirli kişisel verilerin sağlanmaması halinde, taleplerinize tümüyle cevap verilemeyebilir veya hukuki hizmetlerden yararlanamayabilirsiniz.
Web Sitesi’ni kullanarak başlatmış olduğunuz e-bülten aboneliği ve sair üyeliklerden, ilgili iletiler içerisinde belirtilen yöntemleri kullanmak suretiyle dilediğiniz anda ayrılabilirsiniz.
4. Kişisel Verilerinizi hangi amaçla elde etmekteyiz?
Kavlak olarak sizlere hizmet sağlayabilmek; yasal yükümlülüklerimizi yerine getirebilmek, Web Sitesini daha kullanışlı haline getirmek, e-bültenimize abone olmanız halinde elektronik e-posta ile bülten göndermek ve sizi Kavlak bünyesindeki yeni hizmetlerden, yaşanan gelişmelerden haberdar edebilmek için kişisel bilgilerinizi elde etmekte ve bu kapsamda işlemekteyiz.
5. Kişisel verilerinizi hangi amaçla, kimlere aktarmaktayız?
Kişisel verileriniz yurtiçinde birlikte çalışmakta olduğumuz ve danışmanlık hizmetimizi üst seviyeye çıkarmamızı sağlayan hizmet sağlayıcılarımız , iş ilişkisinin devamı esnasında birlikte bizi temsil eden ve/veya faaliyetlerimizi yürütebilmek için iş birliği yaptığımız iş ortağımız olan kurum, kuruluşlarla paylaşılabilmektedir. Ayrıca, yasal yükümlülüklerimiz nedeniyle ve bunlarla sınırlı olmak üzere mahkemeler ve diğer kamu kurumları ile kişisel veriler paylaşılmaktadır.
6. Kişisel verilerinizi nasıl saklıyoruz?
Kavlak ile paylaşılan kişisel verileriniz ilgili yasal düzenlemelere, KVKK hükümlerine ve büro standartlarına uygun olarak alınan gerekli teknik ve idari tedbirler ile saklanmaktadır.
Kişisel verilerinizi korumak için gerekli bilgi güvenliği önlemlerini almamıza karşın, Web Sitesi’ne ve/veya Kavlak’a yapılan saldırılar sonucunda kişisel verilerinizin zarara görmesi ve/veya üçüncü kişilerin eline geçmesi durumlarında, söz konusu hal derhal size ve kanunların zorunlu kıldığı kurum ve kuruluşlara bildirilecek ve gerekli önlemler alınacaktır.
7. Kişisel verilerinizi ne kadar süre ile saklıyoruz?
Kavlak olarak kişisel verilerinizi KVKK ‘ya uygun olarak saklamaktayız. KVKK Md. 7/f.1.’e göre işlenmesi gerektiren amaç ortadan kalktığında ve/veya mevzuat uyarınca verilerinizi işlememiz için zorunlu kılındığımız zamanaşımı süreleri dolduğunda, kişisel verileriniz tarafımızca silinecek, yok edilecek veya anonimleştirerek kullanılmaya devam edilecektir.
8. Kişisel Verilerin Korunması Kanunu’ndan doğan haklarınız nelerdir?
KVKK Md. 11 uyarınca kişisel verileriniz ile ilgili tarafımıza başvuru formumuz (hyperlink ile başvuru formuna yönlendirilecektir) aracılığıyla başvurarak aşağıda sayılmış olan konular ile ilgili talepte bulunabilirsiniz;
Kavlak Avukatlık Bürosu olarak taleplerinizi, talebin niteliğine göre en kısa sürede ve en geç otuz gün içinde ücretsiz olarak sonuçlandırmaktayız. Ancak, işlemin ayrıca bir maliyeti gerektirmesi hâlinde, Kurulca belirlenen tarifedeki ücret alınabilecektir.
9. Çocuklara ait kişisel verilerin akıbeti nedir?
Kavlak tarafından işbu Web Sitesi 18 yaşını doldurmuş kişilerin kullanımına yönelik hazırlanmıştır ve çocuklara yönelik değildir. Veli veya vasilerin, gözetimleri altındaki çocukların kişisel verilerini Web Sitesi üzerinden paylaştıklarına dair bir şüpheleri olması durumunda, bu verilere ilişkin talepleriyle ilgili olarak bizimle irtibata geçmelerini rica ederiz. Böyle bir durumda, söz konusu bilgiler derhal imha edilecektir.
10. Gizlilik Politikası’nın kapsamı nedir?
İşbu Web Sitesi’nin yasal sahibi Kavlak Avukatlık Bürosu olup Web Sitesi kapsamındaki içerik ve/veya çeşitli öğelerin yasal hakları ise bazı hallerde Kavlak’a bazı hallerde ise üçüncü partilere aittir. Web Sitesi’nin herhangi bir şekilde kopyalanması, içeriğinin ya da öğelerinin izinsiz alınması ya da taklit edilmesi ilgili yasal mevzuatlar temelinde yasak olup yasal hak sahibinin iznine tabidir.
Web Sitesi, üçüncü partilerin sitelerine bağlantılar içermektedir. Kavlak, üçüncü partilere ait site ve/veya içerikler kapsamında herhangi bir sorumluluk ya da yükümlülük kabul etmediğini ve kullanıcının bunlardan dolayı yaşayabileceği herhangi bir zarardan dolayı da sorumlu tutulamayacağını bildirmektedir. Kullanıcıların yer alan bağlantılar ile ziyaret ettikleri üçüncü parti web sitelerinde de gizlilik politikalarını incelemeleri tavsiye edilmektedir.
11. Web Sitesinde veya Gizlilik Politikası’nda değişiklik gerçekleşebilir mi?
Kavlak dilediği zaman işbu Politikayı, Web Sitesi kapsamında yer alan her türlü hukuki ve/veya sair metni, herhangi bir teknik unsuru, içeriği ya da özelliği değiştirebilecektir. Bahse konu her türlü değişiklik Web Sitesi’nde yayınlanması ile birlikte geçerli sayılacak olup işbu değişikliklere ilişkin gerekli inceleme ve okumaların yapılması kullanıcı olarak sizin sorumluluğunda olup Kavlak’ın bu kapsamda herhangi bir hukuki ve/veya cezai sorumluluğu söz konusu değildir.
12. Kavlak ile nasıl iletişime geçebilirsiniz?
İşbu Gizlilik Politikası ile ilgili her türlü görüş ve önerilerinizi paylaşmak veya sorularınızı yönlendirmek için bizimle doğrudan info@kavlak.av.tr eposta adresimizden iletişime geçebilirsiniz.
About the Website
The website www.kavlak.av.tr/ (“Web Site”) was launched by Fırat Barış Kavlak ve Ortağı Aygen Kavlak (hereinafter referred to as “Kavlak Law Firm” or “Kavlak”). All of the natural persons or legal entities (“User”) who access and/or use and/or make use of the Website (“User”) are required to carefully read these Privacy Policy (“Policy”) applicable to any use of the Site.
By reading this Policy, users are informed that the necessary information about the usage and sharing of information within the scope of the Website is made to them in accordance with the Turkish Code of Commerce (Turkish Commercial Code No. 6102, Turkish Code of Obligations No. 6098, Personal Data Protection Law No. 6698) and general ethical principles. Protection and confidentiality of the information you provide to us is very importance for us. Due to the many possibilities and risks offered by the Internet, we would like to inform you about the following issues regarding the protection of your information about the use of our Site.
1. What is Personal Data?
In the KVKK, personal data is defined as any kind of information related to a natural person who is either identified or identifiable. In this regard, your name, last name, e-mail address, and phone number that you share with us are defined as personal data.
2. What Personal Data Are We Collecting?
During your visit to the Website, two types of data can be collected;
Users of the Website accept and declare that all commercial and/or personal information (“Information”) they share with us within the Website or in any other way with their express consent is correct and up-to-date. In the event that such information belongs to another third party (“Third Parties”), Kavlak shall accept that the user shares such third party information with Kavlak as required as a result of the necessary information and consent in accordance with the relevant Law and legal arrangements and we, as Kavlak shall not assume and accept any legal and/or criminal liability thereof.
Kavlak, within the scope of your information collected through the website, we will provide you gradual information, in accordance with the relevant Law and legal regulations and we will provide detailed information about our legal reason in keeping your information, the purposes for which we use your information, and the persons and/or organizations that we transfer your information to.
3. What is the consequence of not providing personal data to Kavlak?
You do not have to provide all personal data contained in this Privacy Policy in order to use the Website or to contact us in any other way, but if certain personal data are not provided, you may not be able to fully respond to your requests or use legal services.
You may end your e-bulletin subscription or any other subscriptions you have started by using the Web Site at any time by using the methods specified in the relevant messages.
4. What is the purpose of personal data collection by Kavlak?
As Kavlak, we collect your personal data with an aim to provide you with services, fulfill our legal obligations, make the Website more functional, sent you our e-bulletin via e-mail in case you subscribe to our e-bulletin service, and inform you on new services, and recent developments within Kavlak and we process your personal information in this regard.
5. Why and to whom do we transfer your personal data?
We may share your personal data with our affiliates based in Turkey that we collaborate to improve our advisory services as well as institutions and organizations collectively representing us during the period of our business relationship with them and/or our business partners that we cooperate to conduct our activities. In addition, we may share your personal data with courts and other public institutions to fulfill our legal obligations provided that such personal data sharing shall be limited thereof.
6. How do we keep your personal data?
Your personal data shared with Kavlak are kept with proportionate administrative and technical measures taken in compliance with the applicable legal regulations, provisions of the KVKK, and Kavlak Law Firms standards.
However, even though we have taken necessary information security measures, if personal data is damaged or if it gets received by third parties as a result of attacks to the Website and/or Kavlak, the institutions and organizations required by the law and you will be immediately notified and and necessary measures will be taken.
7. How long do we keep your personal data?
As Kavlak, we keep your personal data in compliance with the KVKK. We will delete or destroy your personal data, or otherwise make your personal data anonymous to continue to use when the purpose of processing personal data is no longer in effect as per Article 7/f.1 of the KVKK and/or upon expiry of the period of limitation under which we are obliged to process your personal data as per the applicable legislation.
8. What are your rights pursuant to the KVKK?
Pursuant to Article 11 of the KVKK, you are entitled to make the requests listed below by submitting an application to us via our application form regarding your personal data:
– Request to learn about whether your personal data are processed,
– Request for information on your personal data if such personal data are processed,
– Request to learn about the purpose for processing your personal data and whether such personal data are used in compliance with their intended purpose,
– Request to learn about third parties to which such personal data are transferred in Turkey or abroad,
– Request for correction of your personal data in case of incomplete or inaccurate processing of such personal data,
– Request for deletion or destruction of personal data,
– Request for notification to third parties, to which such personal data are transferred, of the processes for correction and/or deletion or destruction of your personal data in case such personal data are processed in an incomplete or an inaccurate manner,
– Raise an objection to any result against the person arising out of any analysis of such personal data exclusively by means of automated systems, and
– Claim for compensation of damages in case of damage arising out of any illegal processing of such personal data thereof.
As Kavlak Law Firm, we will reply to your requests free of charge as soon as possible within 30 days based on the nature of such requests. However, in case such requests require for any additional costs, the fee stipulated in the tariff determined by the Board shall be payable.
9. What is consequence of processing personal data of children?
This Website is designed for use by people who are over the age of 18 by Kavlak and our Website is not intended for children. In the event that parents or guardians suspect that children under their supervision share their personal data through our Website, we ask that they contact us regarding their requests regarding this data. In such a case, the data shall be deleted immediately.
10. What is the scope of the Privacy Policy?
The legal owner of this Website is Kavlak Law Firm and the legal rights of the content and/or various items within the Website belong to Kavlak and in some cases to other third parties. Any copying, unauthorized copying or imitation of the contents or elements of the Website is prohibited on the basis of the applicable legislations and is subject to the permission of the respective legal right holder.
The Website contains links to the web sites of third parties. Kavlak declares that it does not accept any liability or obligations for any third-party sites and/or contents and that the user cannot be held liable for any damages incurred by them. Users are encouraged to review privacy policies on the third party websites they visit via the links included.
11. May changes occur in the Website or this Policy?
Kavlak may at any time modify and change this Policy, any legal and/or other texts, any technical elements, contents or features contained within the website. Any such changes shall be deemed to be valid upon the publication of the same on the Website and it is the personal responsibility of you as the users to carry out the necessary examinations and readings regarding such changes and Kavlak shall not have any legal and/or criminal liability in this context.
12. How users may contact with Kavlak?
You may contact with us, Kavlak Law Firm, directly by sending an e-mail to info@kavlak.av.tr to share any comments and suggestions or to ask your questions regarding this Privacy Policy.
Kavlak Avukatlık Bürosu tarafından yukarıda belirtmiş olduğum e-posta adresime güncel hukuki gelişmelerden haberdar olmak amacı ile elektronik ticari ileti gönderilmesini kabul ediyor, kişisel verilerimin işlenmesi kapsamında tarafıma sunulan Kişisel Verilerin Korunması Kanunu uyarınca yukarıda yer alan E-Posta Aboneliğine ilişkin aşağıdaki “KİŞİSEL VERİLERİN İŞLENMESİNE İLİŞKİN AYDINLATMA METNİ”ni okudum, anladım. Bu sayfadaki formu isim, soyisim, telefon ve e-posta adresim ile doldurup Gönder’e bastığımda, bu şartları kabul etmiş sayılırım.
Aşağıda yer alan Kişisel Verilerin İşlenmesine İlişkin Aydınlatma Metni’ni okuyarak kişisel verilerinizi işleme amacımızı ve bu kapsamda sizin haklarınızı ayrıntılarıyla incelemenizi rica ediyoruz.
a) Veri Sorumlusu
6698 sayılı Kişisel Verilerin Korunması Kanunu (“KVKK”) uyarınca, kişisel verileriniz; veri sorumlusu olarak Fırat Barış Kavlak ve Ortağı Aygen Kavlak (“Kavlak Avukatlık Bürosu”) tarafından aşağıda açıklanan kapsamda işlenecektir.
b) Kişisel Verilerinizi Hangi Amaçlarla İşleneceği
Siz değerli çevrimiçi ziyaretçilerimizden E-Posta Aboneliği kapsamında elde edilen kişisel verileriniz; ulusal ve uluslararası hukuki düzenlemelerin güncel durumu, yeni çıkan mevzuatlar, hukuki bilgilendirmeler ve Kavlak Avukatlık Bürosu’nun güncel yayınları ve içerikleri hakkında sizlerle iletişime geçmek ve gerekli bilgilendirmeleri yapabilmek Kavlak Avukatlık Bürosu ile ilgili güncel gelişmelerin tarafınıza iletilebilmesi, Kavlak Avukatlık Bürosu tarafından ve/veya işbirliği ile düzenlenen türlü etkinlik, konferans ve sair hakkında sizlere bilgilendirme sağlanması ve tanıtım vb. maksatlar ile tarafınız ile iletişime geçilebilmesi amaçlarıyla sınırlı olarak Kavlak Avukatlık Bürosu tarafından işlenmektedir.
c) Kişisel Verilerinizi Toplama Yöntemleri ve Hukuki Sebepleri
Toplanan kişisel verileriniz KVKK’nın 5. maddesi uyarınca “İlgili kişinin temel hak ve özgürlüklerine zarar vermemek kaydıyla, veri sorumlusunun meşru menfaatleri için veri işlenmesinin zorunlu olması” hukuki sebebine dayanılarak elektronik ortamda otomatik olarak işlenmektedir.
d) İşlemeye Konu Kişisel Veri Kategorileri ve Tipleri
E-Posta Aboneliği kapsamında tarafınızdan aşağıdaki kişisel veriler elde edilecektir;
e) İşlenen Kişisel Verilerinizin Kimlere ve Hangi Amaçlarla Aktarılabileceği
İşbu aydınlatma metninin (d) maddesinde belirtilen kişisel verileriniz; (c) maddesinde belirtilen amaçların gerçekleştirilmesi doğrultusunda ve bu amaçların yerine getirilmesi ile sınırlı olarak; yurt içinde yerleşik iş ortaklarımıza ve hizmet sağlayıcılarımıza KVKK’nın 8. Maddesinde belirtilen kişisel veri işleme şartları ve yukarıda belirtilen amaçlarla sınırlı olarak aktarılabilecektir.
f) Kişisel Veri Sahibi Olarak KVKK Kapsamındaki Haklarınızla İlgili Bilgilendirme
KVKK’nın ilgili kişinin haklarını düzenleyen 11. Maddesi kapsamındaki taleplerinizi, Veri Sorumlusuna Başvuru Usul ve Esasları Hakkında Tebliğ’e göre Kavlak Avukatlık Bürosu’nun Nispetiye Cad. Seher Yıldızı Sok. No:23/11 Etiler, İstanbul adresine yazılı olarak iletebilirsiniz veya E-Posta Aboneliği kapsamında tarafımıza sağlamış olduğunuz elektronik posta adresi üzerinden info@kavlak.av.tr e-posta adresine e-mail yoluyla iletebilirsiniz.
We are kindly requesting you to read carefully of the below given Clarification Text on Protection of Personal Data and learn about our purpose of processing your personal data and your associated rights within this scope.
a) Data Controller
Your personal data shall be processed by Fırat Barış Kavlak ve Ortağı Aygen Kavlak (“Kavlak Law Firm”), as a data controller, according to the below explained scope, pursuant to Law No. 6698 on the Protection of Personal Data (“KVKK”).
b) Purpose of processing personal data
The personal data of our estimable online visitors to be obtained under the E-Mail Subscription shall be processed by Kavlak Law Firm with a limited manner to send you latest affairs of Kavlak Law Firm and inform you any events and/or conferences organized by Kavlak Law Firm and/or in cooperation with Kavlak Law Firm; and to communicate with you for promotion or other similar purposes.
c) Method and legal reasons for collecting personal data
The personal data to be collected from you shall be automatically processed on an electronic environment by basing explicit consent to be obtained from you as specified in Article 5 of the KVKK.
d) Personal Data Categories and Types
Within the scope of the E-Mail Subscription, the below-mentioned personal data shall be obtained from you:
e) Transferring Personal Data
Your personal data as specified in (d) sub-clause of this Clarification Text shall be transferred by Kavlak Law Firm to our business partners and service providers residing within country, in line with accomplishment of the purposes as specified in (c) sub-clause and with a limited manner for the data processing conditions as specified in Article 8 of KVKK and purposes of specified above.
f) Your rights concerning protection of personal data as a data subject
You may communicate your requests in writing, regarding the rights of data subject regulated by Article 11 of the KVKK according to the Communiqué on Application Methods and Principles to the Fata Controller to the below given address of Kavlak Law Firm: Nispetiye Cad. Seher Yıldızı Sok. No:23/11 Etiler, İstanbul or by e-mail to the following e-mail address: info@kavlak.av.tr over your personal e-mail address that is provided in E-Mail Subscription.
Aşağıda yer alan Kişisel Verilerin İşlenmesine İlişkin Aydınlatma Metni’ni okuyarak kişisel verilerinizi işleme amacımızı ve bu kapsamda sizin haklarınızı ayrıntılarıyla incelemenizi rica ediyoruz.
a) Veri Sorumlusu
6698 sayılı Kişisel Verilerin Korunması Kanunu (“KVKK”) uyarınca, kişisel verileriniz; veri sorumlusu olarak Fırat Barış Kavlak ve Ortağı Aygen Kavlak (“Kavlak Avukatlık Bürosu”) tarafından aşağıda açıklanan kapsamda işlenecektir.
b) Kişisel Verilerinizi Hangi Amaçlarla İşleneceği
Siz değerli çevrimiçi ziyaretçilerimizden E-Posta Aboneliği kapsamında elde edilen kişisel verileriniz; ulusal ve uluslararası hukuki düzenlemelerin güncel durumu, yeni çıkan mevzuatlar, hukuki bilgilendirmeler ve Kavlak Avukatlık Bürosu’nun güncel yayınları ve içerikleri hakkında sizlerle iletişime geçmek ve gerekli bilgilendirmeleri yapabilmek amacıyla sınırlı olarak Kavlak Avukatlık Bürosu tarafından işlenmektedir.
c) Kişisel Verilerinizi Toplama Yöntemleri ve Hukuki Sebepleri
Toplanan kişisel verileriniz KVKK’nın 5. maddesi uyarınca “İlgili kişinin temel hak ve özgürlüklerine zarar vermemek kaydıyla, veri sorumlusunun meşru menfaatleri için veri işlenmesinin zorunlu olması” hukuki sebebine dayanılarak elektronik ortamda otomatik olarak işlenmektedir.
d) İşlemeye Konu Kişisel Veri Kategorileri ve Tipleri
E-Posta Aboneliği kapsamında tarafınızdan aşağıdaki kişisel veriler elde edilecektir;
e) İşlenen Kişisel Verilerinizin Kimlere ve Hangi Amaçlarla Aktarılabileceği
İşbu aydınlatma metninin (d) maddesinde belirtilen kişisel verileriniz; (c) maddesinde belirtilen amaçların gerçekleştirilmesi doğrultusunda ve bu amaçların yerine getirilmesi ile sınırlı olarak; yurt içinde yerleşik iş ortaklarımıza ve hizmet sağlayıcılarımıza KVKK’nın 8. Maddesinde belirtilen kişisel veri işleme şartları ve yukarıda belirtilen amaçlarla sınırlı olarak aktarılabilecektir.
f) Kişisel Veri Sahibi Olarak KVKK Kapsamındaki Haklarınızla İlgili Bilgilendirme
KVKK’nın ilgili kişinin haklarını düzenleyen 11. Maddesi kapsamındaki taleplerinizi, Veri Sorumlusuna Başvuru Usul ve Esasları Hakkında Tebliğ’e göre Kavlak Avukatlık Bürosu’nun Nispetiye Cad. Seher Yıldızı Sok. No:23/11 Etiler, İstanbul adresine yazılı olarak iletebilirsiniz veya E-Posta Aboneliği kapsamında tarafımıza sağlamış olduğunuz elektronik posta adresi üzerinden info@kavlak.av.tr e-posta adresine e-mail yoluyla iletebilirsiniz.
Aşağıda yer alan Kişisel Verilerin İşlenmesine İlişkin Aydınlatma Metni’ni okuyarak kişisel verilerinizi işleme amacımızı ve bu kapsamda sizin haklarınızı ayrıntılarıyla incelemenizi rica ediyoruz.
a) Veri Sorumlusu
6698 sayılı Kişisel Verilerin Korunması Kanunu (“KVKK”) uyarınca, kişisel verileriniz; veri sorumlusu olarak Fırat Barış Kavlak ve ortağı Aygen Kavlak (“Kavlak Avukatlık Bürosu”) tarafından aşağıda açıklanan kapsamda işlenecektir.
b) Kişisel Verilerinizi Hangi Amaçlarla İşleneceği
Siz değerli çevrimiçi ziyaretçilerimizden E-Posta Aboneliği kapsamında elde edilen kişisel verileriniz; Kavlak Avukatlık Bürosu ile ilgili güncel gelişmelerin tarafınıza iletilebilmesi, Kavlak Avukatlık Bürosu tarafından ve/veya işbirliği ile düzenlenen türlü etkinlik, konferans ve sair hakkında sizlere bilgilendirme sağlanması ve tanıtım vb. maksatlar ile tarafınız ile iletişime geçilebilmesi amaçlarıyla sınırlı olarak Kavlak Avukatlık Bürosu tarafından işlenmektedir.
c) Kişisel Verilerinizi Toplama Yöntemleri ve Hukuki Sebepleri
Toplanan kişisel verileriniz KVKK’nın 5. maddesi uyarınca Kavlak Avukatlık Bürosu tarafından siz değerli çevrimiçi ziyaretçilerimizden alınacak açık rızaya dayanılarak elektronik ortamda otomatik olarak işlenmektedir.
d) İşlemeye Konu Kişisel Veri Kategorileri ve Tipleri
E-Posta Aboneliği kapsamında tarafınızdan aşağıdaki kişisel veriler elde edilecektir;
e) İşlenen Kişisel Verilerinizin Kimlere ve Hangi Amaçlarla Aktarılabileceği
İşbu aydınlatma metninin (d) maddesinde belirtilen kişisel verileriniz; (c) maddesinde belirtilen amaçların gerçekleştirilmesi doğrultusunda ve bu amaçların yerine getirilmesi ile sınırlı olarak; yurt içinde yerleşik iş ortaklarımıza ve hizmet sağlayıcılarımıza KVKK’nın 8. Maddesinde belirtilen kişisel veri işleme şartları ve yukarıda belirtilen amaçlarla sınırlı olarak aktarılabilecektir.
f) Kişisel Veri Sahibi Olarak KVKK Kapsamındaki Haklarınızla İlgili Bilgilendirme
KVKK’nın ilgili kişinin haklarını düzenleyen 11. Maddesi kapsamındaki taleplerinizi, Veri Sorumlusuna Başvuru Usul ve Esasları Hakkında Tebliğ’e göre Kavlak Avukatlık Bürosu’nun Nispetiye Cad. Seher Yıldızı Sok. No:23/11 Etiler, İstanbul adresine yazılı olarak iletebilirsiniz veya E-Posta Abobeliği kapsamında belirttiğiniz elektronik posta adresi üzerinden info@kavlak.av.tr e-posta adresine e-mail yoluyla iletebilirsiniz.
We are kindly requesting you to read carefully of the below given Clarification Text on Protection of Personal Data and learn about our purpose of processing your personal data and your associated rights within this scope.
a) Data Controller
Your personal data shall be processed by Fırat Barış Kavlak ve Ortağı Aygen Kavlak (“Kavlak Law Firm”), as a data controller, according to the below explained scope, pursuant to Law No. 6698 on the Protection of Personal Data (“KVKK”).
b) Purpose of processing personal data
The personal data of our estimable online visitors to be obtained under the E-Mail Subscription shall be processed by Kavlak Law Firm with a limited manner, in order to inform you and communicate with you regarding the current national and global legal regulations, up-to-date legislation and the latest publications of Kavlak Law Firm.
c) Method and legal reasons for collecting personal data
The personal data to be collected from you shall be automatically processed on an electronic environment by basing on the legal ground as specified in Article 5 of the KVKK, which reads as follows: “It is necessary for the legitimate interests of the data controller, provided that the fundamental rights and freedoms of the data subject are not harmed.”
d) Personal Data Categories and Types
Within the scope of the E-Mail Subscription, the below-mentioned personal data shall be obtained from you:
e) Transferring Personal Data
Your personal data as specified in (d) sub-clause of this Clarification Text shall be transferred by Kavlak Law Firm to our business partners and service providers residing within country, in line with accomplishment of the purposes as specified in (c) sub-clause and with a limited manner for the data processing conditions as specified in Article 8 of KVKK and purposes of specified above.
f) Your rights concerning protection of personal data as a data subject
You may communicate your requests in writing, regarding the rights of data subject regulated by Article 11 of the KVKK according to the Communiqué on Application Methods and Principles to the Fata Controller to the below given address of Kavlak Law Firm: Nispetiye Cad. Seher Yıldızı Sok. No:23/11 Etiler, İstanbul or by e-mail to the following e-mail address: info@kavlak.av.tr over your personal e-mail address that is provided in E-Mail Subscription.