Kisa sürede dünya üzerinde büyük etkisi olan korona virüs salgin hastaligi Dünya Saglik Örgütü tarafindan 11 Mart 2020'de salgin olarak ilan edildi. Ülkemizde söz konusu salginin etkisi, 65 yasin üzerindeki vatandaslar ve 20 yas alti gençler için sokaga çikma kisitlamasi, okullarin kapatilmasi, sehirler arasi seyahat yasaklari, evden çalisma modellerinin yayginlasmasi, kisisel karantina gibi önlemler yoluyla azaltilmaya çalisilmaktadir. Birçok sektör ise salginda alinan bu önlemlerden ekonomik olarak çok fazla etkilenmis durumdadir. Etkilenen sektörlerin basinda ise turizm, egitim, saglik gelmektedir. Özellikle konaklama isletmeleri, okullar, saglik kuruluslari kendi aralarinda ve çalisanlarla etkilesime giren çok sayida insanin ziyaret ettigi ortamlardir. Bu nedenle de bu tarz isyerleri salgin süresince normal çalisma düzenine en kontrollü dönmesi gereken yerlerdendir. Söz konusu kontrolün saglanmasi adina ilgili bakanliklar tarafindan çikarilan kilavuzlarin özellikle Is Sagligi ve Güvenligi ("ISG") alaninda dogru uygulanmasi isletmelerin önceligi olmalidir.
2. Uygulama
Virüsün yayilmasini önlemek ve salginla mücadele etmek için ortak kullanim alanlari olan isyerlerinde önleyici tedbirler alinmasi gerektiginden, çalisma faaliyetleri birçok isveren tarafindan tamamen durdurulmus veya kisitlanmistir. Teknolojik altyapiya sahip isyerlerinde uzaktan çalismak veya evden çalismak mümkün olmakla birlikte, islerinin dogasi geregi uzaktan çalisma modelinin uygulanamayacagi isyerlerinde isverenler tarafindan is sagligi ve güvenligi tedbirlerinin en yüksek düzeyde uygulanmasi sart olmustur.
Çalisanlarin korunmasina iliskin düzenlemelerin temeli 4857 sayili Is Kanunu'na1 dayanmaktadir. Isverenlerin isyerlerindeki idari otoriteye bagli olarak birçok sorumlulugu bulunmaktadir. Bu sorumluluklardan en önemlisi, isyerinde isverenin denetim yükümlülügü kapsaminda gerekli is sagligi ve güvenligi önlemlerini almasidir.
Isveren tarafindan alinacak önlemler 6331 sayili Is Sagligi ve Güvenligi Kanunu'nun2 4. maddesinde detayli olarak düzenlenmektedir. Bu madde uyarinca;
Risk degerlendirme kavrami, Is Sagligi ve Güvenligi Kanunun 3. maddesinde "Isyerinde var olan ya da disaridan gelebilecek tehlikelerin belirlenmesi, bu tehlikelerin riske dönüsmesine yol açan faktörler ile tehlikelerden kaynaklanan risklerin analiz edilerek derecelendirilmesi ve kontrol tedbirlerinin kararlastirilmasi amaciyla yapilmasi gerekli çalismalari" seklinde tanimlanmaktadir.
Virüs tehlikesi belirlendikten sonra, isveren bu tehlikeyi analiz ederek risk kontrol önlemlerine karar verecek, ilgili prosedürleri hazirlayacak ve mevcut duruma göre genel anlamda yapilmakta olan tüm çalismalari ISG uzmaniyla birlikte revize edecektir. Bununla birlikte COVID-19'a karsi koruyucu eylemlere rehberlik edebilecek Bulasici Hastaliklara Hazirlik ve Müdahale Plani3 gelistirilmelidir. Bu sekilde, çalisanlari virüs ve korunma yollari hakkinda bilgilendirmek, çalisma alanlarini dezenfekte etmek, çalisanlara koruyucu malzemeler saglamak gibi önlemler alacaktir. Ayrica, isyeri disindaki uzmanlardan ve kuruluslardan hizmet almak, isverenin Kanunda belirtilen hukuki ve cezai sorumluluklarini ortadan kaldirmayacaktir.
Çalisanlarin eksiklik görmesi durumunda gerekli önlemlerin alinmasini talep etme hakki vardir. Is Sagligi ve Güvenligi Kanunun 13. maddesinde, ciddi ve yakin bir tehlike ile karsi karsiya olan çalisanlarin, durumun belirlenmesini ve is sagligi ve güvenligi kurulundan veya dogrudan kurulun bulundugu isyerindeki isverenden gerekli önlemleri almasini isteyebilecegi düzenlenmistir. Çalisanlarin gerekli önlemler alinana kadar çalismaktan kaçinma hakkina sahip olmalarinin yani sira, taleplerine ragmen gerekli önlemler alinmazsa, is sözlesmelerini 4857 sayili Is Kanunu'nun 24. maddesi uyarinca hakli nedenle feshetme hakkina da sahiptir. Ancak bu kaçinmanin yüksek risk içeren ve güvenli olmadigi açikça kabul edilebilen istisnai durumlarda olabilecegi, aksi takdirde devamsizlik nedeniyle, çalisan aleyhine durum olusturabilecegi göz ardi edilmemelidir. Isyerindeki bir kiside Covid-19'a rastlanmasi, gerekli önlemlerin alinmamasi ve karantina kurallarina uyulmamasi durumunda isçinin bu kapsamda çalismaktan kaçinma hakkini kullanmasinin yerinde oldugu açiktir. Aksi durumlarda ise bu hakkin kötüye kullanilmasinin önüne geçilmesi gerekmektedir. Bu durumu somutlastirmak adina alinan her tedbirin yazili olmasi ve çalisanlara bildirilmesi yerinde olacaktir. Isveren çalisanlarin aksini iddia edemeyecegi bir ortam yaratarak çalisanlarin bu hakki kullanmasinin önüne geçebilecektir.
Krizi dogru yönetebilmek amaciyla virüs salgini devam ederken halen çalismaya devam eden ve evden çalismayi sonlandirarak isyerinde çalisma düzenine geri dönmeyi planlayan isyerlerinin çok dikkatli davranmasi gerekecektir. Bu süreçte ekipler olusturarak yönetsel/operasyonel süreçlerde alinacak aksiyonlari senaryolara göre önceden belirleme zorunlulugu dogacaktir. Isletme içi ekip kurmak (Covid-19 Kriz Ekibi) bu yönetim sürecinin ilk adimi olacaktir. Kriz ekibinde üst yönetim temsilcisi, departman yöneticileri, isyeri hekimi, isletmenin ISG uzmanlari ve hukuk danismani/avukati yer alacak ve birlikte çalisacaklardir.
Bu ekipte ve tüm bu sürecin dogru uygulanmasindan sorumlu en önemli kisinin isletmenin Is Sagligi ve Güvenligi uzmani oldugu süphesizdir. Olusturulan Is Sagligi Güvenligi Kurulunca4 çalisanlari yeni düzen hakkinda bilinçlendirmeye yönelik ISG egitimleri verilecektir. ISG uzmaninin hâlihazirda vermis oldugu egitimleri bir an önce Covid-19'a ve ilgili yeni düzenlemelere göre revize etmesi ve elektronik ortamda egitimleri vermeye baslamasi öncelik olmalidir.
Yayimlanan yeni yönetmelikler, genelgeler ve kilavuzlar dogrultusunda ve ISG kapsaminda karsilasilabilecek durumlara iliskin yol haritalari bir an önce hazirlanmalidir. Örnegin çalisanin çalisma esnasinda Covid-19 olmasi durumunda yapilacaklara iliskin ayri, virüse iliskin bir süpheli konumunda olmalarina karsin ayri bir yol haritasi hazirlanarak her senaryoya karsi tedbirli olunmalidir. Süpheli vaka tespit edilmesi ve muhtemel Covid-19 vakalarinin isyerinde bulunmasi durumlarina iliskin tatbikatlar düzenlenmelidir. Bu süreçte ISG uzmanin çalisanlar için yürütecegi uygulamalarin iç iletisim prosedürleri, bildirim ve talimatlari hukuki destek alinarak hazirlanmalidir.
Semptom gösteren çalisanlara iliskin prosedürler titizlikle uygulanmali ve isletmenin bu durumlarda nasil hareket edecegi önceden tam olarak belirlenmelidir. Örnegin turizm sektöründe isletmenin daha sonra hakli/haksiz izole ettigi misafir tarafindan tatil yapmasi veya konaklamasi engellendigi için isletmeye karsi dava açilmasi ancak bu yolla önlenebilecektir.
Çalisanin korona virüsüne yakalanmasinin is kazasi niteligi tasiyip tasimamasi sorunsali ortaya çikmaktadir. Türk Is Hukuku isiginda çalisanin Covid-19 olmasi isverenin sorumlulugunda olup is kazasi sayilabilecektir. Buradaki önemli nokta ise çalisanin yaptigi is ile kaza arasinda uygun bir illiyet baginin mevcut olmasidir. Çalisanin basina gelen olayin yaptigi is ile ilgili olmasi zaruridir. Bu durumda virüsün çalisana nerede ve ne zaman bulastiginin tespiti önem arz etmektedir. Çünkü çalisanin, Sosyal Sigortalar ve Genel Saglik Sigortasi Kanunu'nun5 13. maddesi uyarinca isveren tarafindan verilen isin ifasi sirasinda bu hastaliga yakalandiginin tespit edilmesi halinde söz konusu olay is kazasi kapsaminda degerlendirilebilir ve ancak o zaman isveren sorumlu tutulabilir. Bunun önüne geçmek amaciyla çalisanlarin mesleki risk seviyelerine6 göre gerekli egitimlerin verilmesi ve yeterli sayida kisisel koruyucu donanimlarin çalisanlar tarafindan uygulandiginin kontrolü gereklidir.
Sosyal Güvenlik Kurumu'nun yayimladigi 7 Mayis 2020 tarihli 2020/12 sayili Koronavirüs Genelgesi'nde saglik hizmeti sunucularina koronavirüs salginina maruz kalarak basvuran sigortalilar hakkinda Covid-19 virüsünün bulasici bir hastalik oldugu dikkate alinarak salgina maruz kalan ve saglik hizmeti sunucusuna basvuran sigortali kisiler hakkinda "is kazasi" veya "meslek hastaligi" provizyonu degil, "hastalik" kapsaminda provizyona alinmasi gerekecegi bildirilmistir. Ancak yine de söz konusu durum hukuki açidan gri bir alan oldugu ve T.C. Saglik Bakanligi tarafindan yapilan çalismalar hastalik durumunda karsilasilabilecek is kazasi davalarini degerlendirdigi için gereken tüm önlemler alinmalidir. Çünkü virüsün çalisana nerede, ne zaman ve nasil bulastiginin tespiti isverenler açisindan çok zor olacaktir.
ISG uzmanlari tarafindan risk seviyesi göz önünde bulundurularak çalisanlar için alinan fiziki önlemler, verilen kisisel koruyucu donanimlarin yeterliligi görsel bilgilendirmelerle (poster, video, sunum vb.) ve egitimlerle desteklenmelidir. Kontrollere iliskin prosedürler hazirlanarak egitimler sonucunda çalisanlarin uygulamalari aksatmasi veya gerekli önemi vermemesi halinde çalisma ortaminin saglini tehlikeye attigi için bu çalisanlara bir yaptirimda bulunulmasina iliskin kurumlarin Disiplin Prosedürleri revize edilmelidir. Böylece sagligi korumak adina ilgili tüm prosedürler kurum içi belirlenecek orantili yaptirimlarla desteklenerek daha dogru ve dikkatli uygulanacaktir.
ISG uzmani kadar Isyeri Hekiminin de bu süreçte aktif bir rolü bulunmaktadir. Temizlik ve dezenfeksiyon plani olusturulmali ve kendisiyle toplantilar düzenlenerek yapilmasi gerekenlere iliskin Covid-19 Kriz Ekibi ile is birligi saglanmalidir. Isyeri Hekiminin vakalara ve süphelilere, T.C. Saglik Bakanligi'nin açikladigi prosedürlerin uygulanmasi yönünde hem isletmeyi hem de Covid-19 Kriz Ekibini yönlendirmesi gerekmektedir.
Covid-19 Önlemleri Personel Duyurularina iliskin metinler hazirlanmalidir. Bu metinlerin içerikleri sektörlere göre düzenlenebilir. Egitimde ögrenciler, turizmde konaklayan misafirler, tekstilde müsteriler için sektör bazli hazirlanan duyurular daha efektif olacaktir. Özellikle bu kisilerden ilgili sektörlerde almayi amaçladiklari hizmeti almalari esnasinda muhtemel vaka olmasi ve semptomlarin görülmesi durumunda Covid-19 Kriz Ekibi ve isletme yönetimine durumunu bildirmesi ve tarafindan aksiyon planina eksiksiz uyulacagi konusundan yazili bir taahhüt alinmalidir.
Çalisanlarin maliyetlerinin azaltilmasina iliskin Is Hukuku kurumlarinin dogru uygulanarak ve çalisanlarin magduriyetinin en az seviyede tutulmasi hedeflenerek yol haritalari olusturulmalidir. Yillik izin yüklerinin azaltilmasi, ise alimlarin durmasi, fazla mesailerin ve dis kaynak kullaniminin kontrol edilmesi, ayin belirli günlerinde ücretsiz izin kullanimi, uzaktan çalisma modeli ile yemek ve ulasim gibi giderlerin düsürülmesi ve çikis için istekli çalisanlarin ugurlanmasi ile hem çalisan maliyetleri kontrol altina alinabilecek hem de rotasyonlu çalisma düzenleri olusturularak çalisanlarin güvenligi korunacaktir.
Çalisan, haklari açisindan ise çalisan isyerinde hastalanma tehlikesinin bulunmasi durumunda hem belirli hem de belirsiz süreli is sözlesmesini hakli nedenle derhâl feshedebilir. Burada feshe sebebiyet veren iki ayri durum vardir:
Umumi Hifzissihha Kanunu'nda7, 57. maddede sayilan bulasici hastaliklardan birine yakalananlara çalisma yasagi getirilmistir. Bu çalisma yasagi hastaligin geçmesiyle birlikte sona erecektir. Isverenler, çalisma yasagi karari verildikten sonra ilgili çalisandan is görme borcunu yerine getirmesini talep edemez. Bulasici hastaliklara yakalananlarin, hastalik devam ettigi sürece karantina altinda tutulmalari is sagligi güvenligi açisindan da yasal bir zorunluluk oldugundan, söz konusu çalisma yasagi esnasinda is iliskisi askida kalacaktir8. Bu nedenle salgina yakalanan bir çalisana iliskin uygulanacak hukuki prosedürün dogru takibi hem çalisanin hem de is verenin karsilikli hak kaybina ugramamasi açisindan çok önemlidir.
Bu dönemde çalisanlar için Covid-19 uyarinca tüm bu durumlari kapsayacak Is Güvenligi Talimati ve Taahhütnamesi hazirlanarak çalisanlarin is sözlesmelerine ek olarak imzalatilmalidir. Söz konusu taahhütname is sözlesmelerinin eki ve ayrilmaz bir parçasi niteliginde olup esas sözlesmeye bagli olmalidir. Taahhütname detayli bir sekilde hazirlanmali ve taraflarin sorumluluklarini netlestirmelidir.
3. Sonuç
Isverenlerin korona virüsüne karsi Is Sagligi ve Güvenligi düzenlemeleri kapsaminda almasi gereken önlemler önem arz etmektedir. Alinmasi gereken fiziki, operasyonel, altyapisal önlemler ve departman uygulama önerileri açisindan isyerlerindeki tüm departmanlarin, mevcut egitim planlari ve egitim içerikleri ile oryantasyon egitimlerinin içerikleri gözden geçirilerek Covid-19 kapsaminda revize edilmelidir. Bu revizelerin isletmenin faaliyete baslamasindan önce yapilmasi sisteme uyum açisindan kolaylik saglayacaktir. Covid-19 yayilimi, korunma yöntemleri ve Covid-19 Kriz Ekibi tarafindan isletme içi alinan önlemlerin, risk analizi ve aksiyon planlarinin, süpheli veya vaka durumlarini içeren egitimlerin ilgili tüm çalisanlara verilmesi ve kayit altina alinmasi saglanmalidir. Bu kapsamda Covid-19 Kriz Ekibi üyelerinin isverenler tarafindan ivedilikle belirlenerek bir an önce çalismalara baslamasi gerekmektedir. Uygulama noktasinda ISG uzmanlarinin çok büyük rolü olsa da uygulamanin denetiminde alinan hukuki destegin önemi de yadsinamaz ölçüde fazla olacaktir.Kaynakça
Footnotes
1. 25134 sayili ve 10.6.2003 tarihli Resmi Gazete'de yayimlanan 4857 sayili Is Kanunundan bahsedilmektedir.
2. 28339 sayili ve 30.6.2012 tarihli Resmi Gazete'de yayimlanan 6331 sayili Is Sagligi ve Güvenligi Kanunundan bahsedilmektedir.
3. OSHA'nin (Occupational Safety and Health Act of 1970) Covid-19 Isyeri Hazirlama Rehberi "Tüm Isverenlerin, Isçilerin SARS-CoV-2'ye Maruz Kalma Riskini Azaltmak Için Atanabilecegi Adimlar" basligi altinda (sf.9) önerilmektedir.
4. Elli veya daha fazla çalisanin bulundugu alti aydan fazla süren sürekli islerin yapildigi isyerlerinde isveren, 6331 sayili Is Sagligi ve Güvenligi Kanunun 22. maddesi uyarinca is sagligi ve güvenligi uygulamalarinda bulunmak üzere kurul olusturulmasi zorunludur.
5. 26200 sayili ve 16.6.2006 tarihli Resmi Gazete'de yayimlanan 5510 sayili Sosyal Sigortalar ve Genel Saglik Sigortasi Kanunundan bahsedilmektedir.
6. OSHA'nin (Occupational Safety and Health Act of 1970) Covid-19 Isyeri Hazirlama Rehberi'nde "Çalisanlarin SARS ‑ CoV-2'ye Maruz Kalma Durumunu Siniflandirma" basligi (sf.20) altinda Mesleki Risk Piramidi olarak bahsedilmektedir.
7.6.5.1930 tarihli ve 1489 sayili Resmi Gazete'de yayimlanan 24.4.1930 tarihli ve 1593 sayili Umumi Hifzissihha Kanunundan bahsetmektedir.
8. 6.5.1930 tarihli ve 1489 sayili Resmi Gazete'de yayimlanan 24.4.1930 tarihli ve 1593 sayili Umumi Hifzissihha Kanunun 72 ve 73. maddesinden bahsetmektedir.
WEB SİTESİ HAKKINDA
Fırat Barış Kavlak ve Ortağı Aygen Kavlak (bundan söyle “Kavlak Avukatlık Bürosu” veya “Kavlak” olarak anılacaktır) tarafından, www.kavlak.av.tr/ web sitesi (“Web Sitesi”) kullanıma açılmıştır. Web Sitesi’ne erişim sağlayan ve/veya kullanan ve/veya yararlanan tüm gerçek ya da tüzel kişilerin (“Kullanıcı”) Web sitesinin her türlü kullanımı için geçerli olan işbu Gizlilik Politikası (“Politika”) metinlerini dikkatle okuması gerekliliği bulunmaktadır.
Kullanıcılar işbu Politikayı okuyarak Web Sitesi kapsamındaki kullanım ve bilgi paylaşımı konusunda gerekli bilgilendirmenin gerek Türk Hukuku kapsamındaki mevzuatlar (6102 Sayılı Türk Ticaret Kanunu, 6098 Sayılı Türk Borçlar Kanunu, 6698 Sayılı Kişisel Verilerin Korunması Kanunu ve sair) gerekse de genel etik ilkelerine uygun olarak kendilerine yapıldığını kabul etmektedir. Kavlak olarak bizler için verdiğiniz bilgilerin korunması ve gizliliği büyük önem taşımaktadır. İnternet tarafından sunulan birçok olanak ve risk nedeniyle Web Sitemizin kullanımıyla ilgili tarafınıza ait bilgilerin korunmasına yönelik aşağıda belirtilen hususlar ile ilgili olarak tarafınızı bilgilendirmek istemekteyiz.
1. Kişisel Veri Nedir?
Kişisel veri, KVKK ‘da kimliği belirli veya belirlenebilir gerçek kişiye ilişkin her türlü bilgi olarak tanımlanmıştır. Buna göre bizimle paylaştığınız adınız, soyadınız, elektronik posta adresiniz ve telefon numaranız kişisel veri olarak adlandırılmaktadır.
2. Hangi kişisel verilerinizi toplamaktayız?
Web Sitesi’ni ziyaretiniz sonucu size ait bir takım kişisel veriler Kavlak tarafından elde toplanabilecektir;
Web Sitesi kullanıcıları olarak, Web Sitesi kapsamında ya da sair şekillerde kendi açık rızanız dâhilinde Kavlak ile paylaştığınız tüm ticari ve/veya kişisel bilgilerin (“Bilgi”) size ait olduğunu, doğru ve güncel olduğunu kabul ve beyan etmiş olursunuz. Bahse konu bilgilerin başka bir üçüncü kişi ya da kuruma (“Üçüncü Partiler”) ait olması halinde Kavlak, kullanıcının üçüncü partilere ait bu bilgileri ilgili Kanun ve yasal düzenlemeler uyarınca gerekli bilgilendirme ve rıza neticesinde Kavlak ile paylaştığını kabul edecek olup herhangi bir hukuki ve/veya cezai sorumluluk kabul etmeyeceğimizi bildirmek isteriz.
Kavlak olarak Web Sitesi üzerinden toplanan bilgileriniz kapsamında sizlere ilgili Kanun ve yasal düzenlemeler uyarınca kademeli olarak Web Sitemiz kapsamında bilgilendirmeler sunarak bilgilerinizi tutmamızdaki hukuki sebebimizi, hangi maksatlar ile bilgilerinizi kullandığımızı, hangi kişi ve/veya kurumlara aktardığımıza ve dair detaylı bilgilendirmeleri sağlıyor olacağız.
3. Kişisel verilerinizi tarafımıza sağlamamanızın sonuçları nelerdir?
Web Sitesi’ni kullanmak veya bizimle başka yollarla iletişime geçmek için işbu Gizlilik Politikasında yer alan bütün kişisel verileri sağlamak zorunda değilsiniz, ancak belirli kişisel verilerin sağlanmaması halinde, taleplerinize tümüyle cevap verilemeyebilir veya hukuki hizmetlerden yararlanamayabilirsiniz.
Web Sitesi’ni kullanarak başlatmış olduğunuz e-bülten aboneliği ve sair üyeliklerden, ilgili iletiler içerisinde belirtilen yöntemleri kullanmak suretiyle dilediğiniz anda ayrılabilirsiniz.
4. Kişisel Verilerinizi hangi amaçla elde etmekteyiz?
Kavlak olarak sizlere hizmet sağlayabilmek; yasal yükümlülüklerimizi yerine getirebilmek, Web Sitesini daha kullanışlı haline getirmek, e-bültenimize abone olmanız halinde elektronik e-posta ile bülten göndermek ve sizi Kavlak bünyesindeki yeni hizmetlerden, yaşanan gelişmelerden haberdar edebilmek için kişisel bilgilerinizi elde etmekte ve bu kapsamda işlemekteyiz.
5. Kişisel verilerinizi hangi amaçla, kimlere aktarmaktayız?
Kişisel verileriniz yurtiçinde birlikte çalışmakta olduğumuz ve danışmanlık hizmetimizi üst seviyeye çıkarmamızı sağlayan hizmet sağlayıcılarımız , iş ilişkisinin devamı esnasında birlikte bizi temsil eden ve/veya faaliyetlerimizi yürütebilmek için iş birliği yaptığımız iş ortağımız olan kurum, kuruluşlarla paylaşılabilmektedir. Ayrıca, yasal yükümlülüklerimiz nedeniyle ve bunlarla sınırlı olmak üzere mahkemeler ve diğer kamu kurumları ile kişisel veriler paylaşılmaktadır.
6. Kişisel verilerinizi nasıl saklıyoruz?
Kavlak ile paylaşılan kişisel verileriniz ilgili yasal düzenlemelere, KVKK hükümlerine ve büro standartlarına uygun olarak alınan gerekli teknik ve idari tedbirler ile saklanmaktadır.
Kişisel verilerinizi korumak için gerekli bilgi güvenliği önlemlerini almamıza karşın, Web Sitesi’ne ve/veya Kavlak’a yapılan saldırılar sonucunda kişisel verilerinizin zarara görmesi ve/veya üçüncü kişilerin eline geçmesi durumlarında, söz konusu hal derhal size ve kanunların zorunlu kıldığı kurum ve kuruluşlara bildirilecek ve gerekli önlemler alınacaktır.
7. Kişisel verilerinizi ne kadar süre ile saklıyoruz?
Kavlak olarak kişisel verilerinizi KVKK ‘ya uygun olarak saklamaktayız. KVKK Md. 7/f.1.’e göre işlenmesi gerektiren amaç ortadan kalktığında ve/veya mevzuat uyarınca verilerinizi işlememiz için zorunlu kılındığımız zamanaşımı süreleri dolduğunda, kişisel verileriniz tarafımızca silinecek, yok edilecek veya anonimleştirerek kullanılmaya devam edilecektir.
8. Kişisel Verilerin Korunması Kanunu’ndan doğan haklarınız nelerdir?
KVKK Md. 11 uyarınca kişisel verileriniz ile ilgili tarafımıza başvuru formumuz (hyperlink ile başvuru formuna yönlendirilecektir) aracılığıyla başvurarak aşağıda sayılmış olan konular ile ilgili talepte bulunabilirsiniz;
Kavlak Avukatlık Bürosu olarak taleplerinizi, talebin niteliğine göre en kısa sürede ve en geç otuz gün içinde ücretsiz olarak sonuçlandırmaktayız. Ancak, işlemin ayrıca bir maliyeti gerektirmesi hâlinde, Kurulca belirlenen tarifedeki ücret alınabilecektir.
9. Çocuklara ait kişisel verilerin akıbeti nedir?
Kavlak tarafından işbu Web Sitesi 18 yaşını doldurmuş kişilerin kullanımına yönelik hazırlanmıştır ve çocuklara yönelik değildir. Veli veya vasilerin, gözetimleri altındaki çocukların kişisel verilerini Web Sitesi üzerinden paylaştıklarına dair bir şüpheleri olması durumunda, bu verilere ilişkin talepleriyle ilgili olarak bizimle irtibata geçmelerini rica ederiz. Böyle bir durumda, söz konusu bilgiler derhal imha edilecektir.
10. Gizlilik Politikası’nın kapsamı nedir?
İşbu Web Sitesi’nin yasal sahibi Kavlak Avukatlık Bürosu olup Web Sitesi kapsamındaki içerik ve/veya çeşitli öğelerin yasal hakları ise bazı hallerde Kavlak’a bazı hallerde ise üçüncü partilere aittir. Web Sitesi’nin herhangi bir şekilde kopyalanması, içeriğinin ya da öğelerinin izinsiz alınması ya da taklit edilmesi ilgili yasal mevzuatlar temelinde yasak olup yasal hak sahibinin iznine tabidir.
Web Sitesi, üçüncü partilerin sitelerine bağlantılar içermektedir. Kavlak, üçüncü partilere ait site ve/veya içerikler kapsamında herhangi bir sorumluluk ya da yükümlülük kabul etmediğini ve kullanıcının bunlardan dolayı yaşayabileceği herhangi bir zarardan dolayı da sorumlu tutulamayacağını bildirmektedir. Kullanıcıların yer alan bağlantılar ile ziyaret ettikleri üçüncü parti web sitelerinde de gizlilik politikalarını incelemeleri tavsiye edilmektedir.
11. Web Sitesinde veya Gizlilik Politikası’nda değişiklik gerçekleşebilir mi?
Kavlak dilediği zaman işbu Politikayı, Web Sitesi kapsamında yer alan her türlü hukuki ve/veya sair metni, herhangi bir teknik unsuru, içeriği ya da özelliği değiştirebilecektir. Bahse konu her türlü değişiklik Web Sitesi’nde yayınlanması ile birlikte geçerli sayılacak olup işbu değişikliklere ilişkin gerekli inceleme ve okumaların yapılması kullanıcı olarak sizin sorumluluğunda olup Kavlak’ın bu kapsamda herhangi bir hukuki ve/veya cezai sorumluluğu söz konusu değildir.
12. Kavlak ile nasıl iletişime geçebilirsiniz?
İşbu Gizlilik Politikası ile ilgili her türlü görüş ve önerilerinizi paylaşmak veya sorularınızı yönlendirmek için bizimle doğrudan info@kavlak.av.tr eposta adresimizden iletişime geçebilirsiniz.
About the Website
The website www.kavlak.av.tr/ (“Web Site”) was launched by Fırat Barış Kavlak ve Ortağı Aygen Kavlak (hereinafter referred to as “Kavlak Law Firm” or “Kavlak”). All of the natural persons or legal entities (“User”) who access and/or use and/or make use of the Website (“User”) are required to carefully read these Privacy Policy (“Policy”) applicable to any use of the Site.
By reading this Policy, users are informed that the necessary information about the usage and sharing of information within the scope of the Website is made to them in accordance with the Turkish Code of Commerce (Turkish Commercial Code No. 6102, Turkish Code of Obligations No. 6098, Personal Data Protection Law No. 6698) and general ethical principles. Protection and confidentiality of the information you provide to us is very importance for us. Due to the many possibilities and risks offered by the Internet, we would like to inform you about the following issues regarding the protection of your information about the use of our Site.
1. What is Personal Data?
In the KVKK, personal data is defined as any kind of information related to a natural person who is either identified or identifiable. In this regard, your name, last name, e-mail address, and phone number that you share with us are defined as personal data.
2. What Personal Data Are We Collecting?
During your visit to the Website, two types of data can be collected;
Users of the Website accept and declare that all commercial and/or personal information (“Information”) they share with us within the Website or in any other way with their express consent is correct and up-to-date. In the event that such information belongs to another third party (“Third Parties”), Kavlak shall accept that the user shares such third party information with Kavlak as required as a result of the necessary information and consent in accordance with the relevant Law and legal arrangements and we, as Kavlak shall not assume and accept any legal and/or criminal liability thereof.
Kavlak, within the scope of your information collected through the website, we will provide you gradual information, in accordance with the relevant Law and legal regulations and we will provide detailed information about our legal reason in keeping your information, the purposes for which we use your information, and the persons and/or organizations that we transfer your information to.
3. What is the consequence of not providing personal data to Kavlak?
You do not have to provide all personal data contained in this Privacy Policy in order to use the Website or to contact us in any other way, but if certain personal data are not provided, you may not be able to fully respond to your requests or use legal services.
You may end your e-bulletin subscription or any other subscriptions you have started by using the Web Site at any time by using the methods specified in the relevant messages.
4. What is the purpose of personal data collection by Kavlak?
As Kavlak, we collect your personal data with an aim to provide you with services, fulfill our legal obligations, make the Website more functional, sent you our e-bulletin via e-mail in case you subscribe to our e-bulletin service, and inform you on new services, and recent developments within Kavlak and we process your personal information in this regard.
5. Why and to whom do we transfer your personal data?
We may share your personal data with our affiliates based in Turkey that we collaborate to improve our advisory services as well as institutions and organizations collectively representing us during the period of our business relationship with them and/or our business partners that we cooperate to conduct our activities. In addition, we may share your personal data with courts and other public institutions to fulfill our legal obligations provided that such personal data sharing shall be limited thereof.
6. How do we keep your personal data?
Your personal data shared with Kavlak are kept with proportionate administrative and technical measures taken in compliance with the applicable legal regulations, provisions of the KVKK, and Kavlak Law Firms standards.
However, even though we have taken necessary information security measures, if personal data is damaged or if it gets received by third parties as a result of attacks to the Website and/or Kavlak, the institutions and organizations required by the law and you will be immediately notified and and necessary measures will be taken.
7. How long do we keep your personal data?
As Kavlak, we keep your personal data in compliance with the KVKK. We will delete or destroy your personal data, or otherwise make your personal data anonymous to continue to use when the purpose of processing personal data is no longer in effect as per Article 7/f.1 of the KVKK and/or upon expiry of the period of limitation under which we are obliged to process your personal data as per the applicable legislation.
8. What are your rights pursuant to the KVKK?
Pursuant to Article 11 of the KVKK, you are entitled to make the requests listed below by submitting an application to us via our application form regarding your personal data:
– Request to learn about whether your personal data are processed,
– Request for information on your personal data if such personal data are processed,
– Request to learn about the purpose for processing your personal data and whether such personal data are used in compliance with their intended purpose,
– Request to learn about third parties to which such personal data are transferred in Turkey or abroad,
– Request for correction of your personal data in case of incomplete or inaccurate processing of such personal data,
– Request for deletion or destruction of personal data,
– Request for notification to third parties, to which such personal data are transferred, of the processes for correction and/or deletion or destruction of your personal data in case such personal data are processed in an incomplete or an inaccurate manner,
– Raise an objection to any result against the person arising out of any analysis of such personal data exclusively by means of automated systems, and
– Claim for compensation of damages in case of damage arising out of any illegal processing of such personal data thereof.
As Kavlak Law Firm, we will reply to your requests free of charge as soon as possible within 30 days based on the nature of such requests. However, in case such requests require for any additional costs, the fee stipulated in the tariff determined by the Board shall be payable.
9. What is consequence of processing personal data of children?
This Website is designed for use by people who are over the age of 18 by Kavlak and our Website is not intended for children. In the event that parents or guardians suspect that children under their supervision share their personal data through our Website, we ask that they contact us regarding their requests regarding this data. In such a case, the data shall be deleted immediately.
10. What is the scope of the Privacy Policy?
The legal owner of this Website is Kavlak Law Firm and the legal rights of the content and/or various items within the Website belong to Kavlak and in some cases to other third parties. Any copying, unauthorized copying or imitation of the contents or elements of the Website is prohibited on the basis of the applicable legislations and is subject to the permission of the respective legal right holder.
The Website contains links to the web sites of third parties. Kavlak declares that it does not accept any liability or obligations for any third-party sites and/or contents and that the user cannot be held liable for any damages incurred by them. Users are encouraged to review privacy policies on the third party websites they visit via the links included.
11. May changes occur in the Website or this Policy?
Kavlak may at any time modify and change this Policy, any legal and/or other texts, any technical elements, contents or features contained within the website. Any such changes shall be deemed to be valid upon the publication of the same on the Website and it is the personal responsibility of you as the users to carry out the necessary examinations and readings regarding such changes and Kavlak shall not have any legal and/or criminal liability in this context.
12. How users may contact with Kavlak?
You may contact with us, Kavlak Law Firm, directly by sending an e-mail to info@kavlak.av.tr to share any comments and suggestions or to ask your questions regarding this Privacy Policy.
Kavlak Avukatlık Bürosu tarafından yukarıda belirtmiş olduğum e-posta adresime güncel hukuki gelişmelerden haberdar olmak amacı ile elektronik ticari ileti gönderilmesini kabul ediyor, kişisel verilerimin işlenmesi kapsamında tarafıma sunulan Kişisel Verilerin Korunması Kanunu uyarınca yukarıda yer alan E-Posta Aboneliğine ilişkin aşağıdaki “KİŞİSEL VERİLERİN İŞLENMESİNE İLİŞKİN AYDINLATMA METNİ”ni okudum, anladım. Bu sayfadaki formu isim, soyisim, telefon ve e-posta adresim ile doldurup Gönder’e bastığımda, bu şartları kabul etmiş sayılırım.
Aşağıda yer alan Kişisel Verilerin İşlenmesine İlişkin Aydınlatma Metni’ni okuyarak kişisel verilerinizi işleme amacımızı ve bu kapsamda sizin haklarınızı ayrıntılarıyla incelemenizi rica ediyoruz.
a) Veri Sorumlusu
6698 sayılı Kişisel Verilerin Korunması Kanunu (“KVKK”) uyarınca, kişisel verileriniz; veri sorumlusu olarak Fırat Barış Kavlak ve Ortağı Aygen Kavlak (“Kavlak Avukatlık Bürosu”) tarafından aşağıda açıklanan kapsamda işlenecektir.
b) Kişisel Verilerinizi Hangi Amaçlarla İşleneceği
Siz değerli çevrimiçi ziyaretçilerimizden E-Posta Aboneliği kapsamında elde edilen kişisel verileriniz; ulusal ve uluslararası hukuki düzenlemelerin güncel durumu, yeni çıkan mevzuatlar, hukuki bilgilendirmeler ve Kavlak Avukatlık Bürosu’nun güncel yayınları ve içerikleri hakkında sizlerle iletişime geçmek ve gerekli bilgilendirmeleri yapabilmek Kavlak Avukatlık Bürosu ile ilgili güncel gelişmelerin tarafınıza iletilebilmesi, Kavlak Avukatlık Bürosu tarafından ve/veya işbirliği ile düzenlenen türlü etkinlik, konferans ve sair hakkında sizlere bilgilendirme sağlanması ve tanıtım vb. maksatlar ile tarafınız ile iletişime geçilebilmesi amaçlarıyla sınırlı olarak Kavlak Avukatlık Bürosu tarafından işlenmektedir.
c) Kişisel Verilerinizi Toplama Yöntemleri ve Hukuki Sebepleri
Toplanan kişisel verileriniz KVKK’nın 5. maddesi uyarınca “İlgili kişinin temel hak ve özgürlüklerine zarar vermemek kaydıyla, veri sorumlusunun meşru menfaatleri için veri işlenmesinin zorunlu olması” hukuki sebebine dayanılarak elektronik ortamda otomatik olarak işlenmektedir.
d) İşlemeye Konu Kişisel Veri Kategorileri ve Tipleri
E-Posta Aboneliği kapsamında tarafınızdan aşağıdaki kişisel veriler elde edilecektir;
e) İşlenen Kişisel Verilerinizin Kimlere ve Hangi Amaçlarla Aktarılabileceği
İşbu aydınlatma metninin (d) maddesinde belirtilen kişisel verileriniz; (c) maddesinde belirtilen amaçların gerçekleştirilmesi doğrultusunda ve bu amaçların yerine getirilmesi ile sınırlı olarak; yurt içinde yerleşik iş ortaklarımıza ve hizmet sağlayıcılarımıza KVKK’nın 8. Maddesinde belirtilen kişisel veri işleme şartları ve yukarıda belirtilen amaçlarla sınırlı olarak aktarılabilecektir.
f) Kişisel Veri Sahibi Olarak KVKK Kapsamındaki Haklarınızla İlgili Bilgilendirme
KVKK’nın ilgili kişinin haklarını düzenleyen 11. Maddesi kapsamındaki taleplerinizi, Veri Sorumlusuna Başvuru Usul ve Esasları Hakkında Tebliğ’e göre Kavlak Avukatlık Bürosu’nun Nispetiye Cad. Seher Yıldızı Sok. No:23/11 Etiler, İstanbul adresine yazılı olarak iletebilirsiniz veya E-Posta Aboneliği kapsamında tarafımıza sağlamış olduğunuz elektronik posta adresi üzerinden info@kavlak.av.tr e-posta adresine e-mail yoluyla iletebilirsiniz.
We are kindly requesting you to read carefully of the below given Clarification Text on Protection of Personal Data and learn about our purpose of processing your personal data and your associated rights within this scope.
a) Data Controller
Your personal data shall be processed by Fırat Barış Kavlak ve Ortağı Aygen Kavlak (“Kavlak Law Firm”), as a data controller, according to the below explained scope, pursuant to Law No. 6698 on the Protection of Personal Data (“KVKK”).
b) Purpose of processing personal data
The personal data of our estimable online visitors to be obtained under the E-Mail Subscription shall be processed by Kavlak Law Firm with a limited manner to send you latest affairs of Kavlak Law Firm and inform you any events and/or conferences organized by Kavlak Law Firm and/or in cooperation with Kavlak Law Firm; and to communicate with you for promotion or other similar purposes.
c) Method and legal reasons for collecting personal data
The personal data to be collected from you shall be automatically processed on an electronic environment by basing explicit consent to be obtained from you as specified in Article 5 of the KVKK.
d) Personal Data Categories and Types
Within the scope of the E-Mail Subscription, the below-mentioned personal data shall be obtained from you:
e) Transferring Personal Data
Your personal data as specified in (d) sub-clause of this Clarification Text shall be transferred by Kavlak Law Firm to our business partners and service providers residing within country, in line with accomplishment of the purposes as specified in (c) sub-clause and with a limited manner for the data processing conditions as specified in Article 8 of KVKK and purposes of specified above.
f) Your rights concerning protection of personal data as a data subject
You may communicate your requests in writing, regarding the rights of data subject regulated by Article 11 of the KVKK according to the Communiqué on Application Methods and Principles to the Fata Controller to the below given address of Kavlak Law Firm: Nispetiye Cad. Seher Yıldızı Sok. No:23/11 Etiler, İstanbul or by e-mail to the following e-mail address: info@kavlak.av.tr over your personal e-mail address that is provided in E-Mail Subscription.
Aşağıda yer alan Kişisel Verilerin İşlenmesine İlişkin Aydınlatma Metni’ni okuyarak kişisel verilerinizi işleme amacımızı ve bu kapsamda sizin haklarınızı ayrıntılarıyla incelemenizi rica ediyoruz.
a) Veri Sorumlusu
6698 sayılı Kişisel Verilerin Korunması Kanunu (“KVKK”) uyarınca, kişisel verileriniz; veri sorumlusu olarak Fırat Barış Kavlak ve Ortağı Aygen Kavlak (“Kavlak Avukatlık Bürosu”) tarafından aşağıda açıklanan kapsamda işlenecektir.
b) Kişisel Verilerinizi Hangi Amaçlarla İşleneceği
Siz değerli çevrimiçi ziyaretçilerimizden E-Posta Aboneliği kapsamında elde edilen kişisel verileriniz; ulusal ve uluslararası hukuki düzenlemelerin güncel durumu, yeni çıkan mevzuatlar, hukuki bilgilendirmeler ve Kavlak Avukatlık Bürosu’nun güncel yayınları ve içerikleri hakkında sizlerle iletişime geçmek ve gerekli bilgilendirmeleri yapabilmek amacıyla sınırlı olarak Kavlak Avukatlık Bürosu tarafından işlenmektedir.
c) Kişisel Verilerinizi Toplama Yöntemleri ve Hukuki Sebepleri
Toplanan kişisel verileriniz KVKK’nın 5. maddesi uyarınca “İlgili kişinin temel hak ve özgürlüklerine zarar vermemek kaydıyla, veri sorumlusunun meşru menfaatleri için veri işlenmesinin zorunlu olması” hukuki sebebine dayanılarak elektronik ortamda otomatik olarak işlenmektedir.
d) İşlemeye Konu Kişisel Veri Kategorileri ve Tipleri
E-Posta Aboneliği kapsamında tarafınızdan aşağıdaki kişisel veriler elde edilecektir;
e) İşlenen Kişisel Verilerinizin Kimlere ve Hangi Amaçlarla Aktarılabileceği
İşbu aydınlatma metninin (d) maddesinde belirtilen kişisel verileriniz; (c) maddesinde belirtilen amaçların gerçekleştirilmesi doğrultusunda ve bu amaçların yerine getirilmesi ile sınırlı olarak; yurt içinde yerleşik iş ortaklarımıza ve hizmet sağlayıcılarımıza KVKK’nın 8. Maddesinde belirtilen kişisel veri işleme şartları ve yukarıda belirtilen amaçlarla sınırlı olarak aktarılabilecektir.
f) Kişisel Veri Sahibi Olarak KVKK Kapsamındaki Haklarınızla İlgili Bilgilendirme
KVKK’nın ilgili kişinin haklarını düzenleyen 11. Maddesi kapsamındaki taleplerinizi, Veri Sorumlusuna Başvuru Usul ve Esasları Hakkında Tebliğ’e göre Kavlak Avukatlık Bürosu’nun Nispetiye Cad. Seher Yıldızı Sok. No:23/11 Etiler, İstanbul adresine yazılı olarak iletebilirsiniz veya E-Posta Aboneliği kapsamında tarafımıza sağlamış olduğunuz elektronik posta adresi üzerinden info@kavlak.av.tr e-posta adresine e-mail yoluyla iletebilirsiniz.
Aşağıda yer alan Kişisel Verilerin İşlenmesine İlişkin Aydınlatma Metni’ni okuyarak kişisel verilerinizi işleme amacımızı ve bu kapsamda sizin haklarınızı ayrıntılarıyla incelemenizi rica ediyoruz.
a) Veri Sorumlusu
6698 sayılı Kişisel Verilerin Korunması Kanunu (“KVKK”) uyarınca, kişisel verileriniz; veri sorumlusu olarak Fırat Barış Kavlak ve ortağı Aygen Kavlak (“Kavlak Avukatlık Bürosu”) tarafından aşağıda açıklanan kapsamda işlenecektir.
b) Kişisel Verilerinizi Hangi Amaçlarla İşleneceği
Siz değerli çevrimiçi ziyaretçilerimizden E-Posta Aboneliği kapsamında elde edilen kişisel verileriniz; Kavlak Avukatlık Bürosu ile ilgili güncel gelişmelerin tarafınıza iletilebilmesi, Kavlak Avukatlık Bürosu tarafından ve/veya işbirliği ile düzenlenen türlü etkinlik, konferans ve sair hakkında sizlere bilgilendirme sağlanması ve tanıtım vb. maksatlar ile tarafınız ile iletişime geçilebilmesi amaçlarıyla sınırlı olarak Kavlak Avukatlık Bürosu tarafından işlenmektedir.
c) Kişisel Verilerinizi Toplama Yöntemleri ve Hukuki Sebepleri
Toplanan kişisel verileriniz KVKK’nın 5. maddesi uyarınca Kavlak Avukatlık Bürosu tarafından siz değerli çevrimiçi ziyaretçilerimizden alınacak açık rızaya dayanılarak elektronik ortamda otomatik olarak işlenmektedir.
d) İşlemeye Konu Kişisel Veri Kategorileri ve Tipleri
E-Posta Aboneliği kapsamında tarafınızdan aşağıdaki kişisel veriler elde edilecektir;
e) İşlenen Kişisel Verilerinizin Kimlere ve Hangi Amaçlarla Aktarılabileceği
İşbu aydınlatma metninin (d) maddesinde belirtilen kişisel verileriniz; (c) maddesinde belirtilen amaçların gerçekleştirilmesi doğrultusunda ve bu amaçların yerine getirilmesi ile sınırlı olarak; yurt içinde yerleşik iş ortaklarımıza ve hizmet sağlayıcılarımıza KVKK’nın 8. Maddesinde belirtilen kişisel veri işleme şartları ve yukarıda belirtilen amaçlarla sınırlı olarak aktarılabilecektir.
f) Kişisel Veri Sahibi Olarak KVKK Kapsamındaki Haklarınızla İlgili Bilgilendirme
KVKK’nın ilgili kişinin haklarını düzenleyen 11. Maddesi kapsamındaki taleplerinizi, Veri Sorumlusuna Başvuru Usul ve Esasları Hakkında Tebliğ’e göre Kavlak Avukatlık Bürosu’nun Nispetiye Cad. Seher Yıldızı Sok. No:23/11 Etiler, İstanbul adresine yazılı olarak iletebilirsiniz veya E-Posta Abobeliği kapsamında belirttiğiniz elektronik posta adresi üzerinden info@kavlak.av.tr e-posta adresine e-mail yoluyla iletebilirsiniz.
We are kindly requesting you to read carefully of the below given Clarification Text on Protection of Personal Data and learn about our purpose of processing your personal data and your associated rights within this scope.
a) Data Controller
Your personal data shall be processed by Fırat Barış Kavlak ve Ortağı Aygen Kavlak (“Kavlak Law Firm”), as a data controller, according to the below explained scope, pursuant to Law No. 6698 on the Protection of Personal Data (“KVKK”).
b) Purpose of processing personal data
The personal data of our estimable online visitors to be obtained under the E-Mail Subscription shall be processed by Kavlak Law Firm with a limited manner, in order to inform you and communicate with you regarding the current national and global legal regulations, up-to-date legislation and the latest publications of Kavlak Law Firm.
c) Method and legal reasons for collecting personal data
The personal data to be collected from you shall be automatically processed on an electronic environment by basing on the legal ground as specified in Article 5 of the KVKK, which reads as follows: “It is necessary for the legitimate interests of the data controller, provided that the fundamental rights and freedoms of the data subject are not harmed.”
d) Personal Data Categories and Types
Within the scope of the E-Mail Subscription, the below-mentioned personal data shall be obtained from you:
e) Transferring Personal Data
Your personal data as specified in (d) sub-clause of this Clarification Text shall be transferred by Kavlak Law Firm to our business partners and service providers residing within country, in line with accomplishment of the purposes as specified in (c) sub-clause and with a limited manner for the data processing conditions as specified in Article 8 of KVKK and purposes of specified above.
f) Your rights concerning protection of personal data as a data subject
You may communicate your requests in writing, regarding the rights of data subject regulated by Article 11 of the KVKK according to the Communiqué on Application Methods and Principles to the Fata Controller to the below given address of Kavlak Law Firm: Nispetiye Cad. Seher Yıldızı Sok. No:23/11 Etiler, İstanbul or by e-mail to the following e-mail address: info@kavlak.av.tr over your personal e-mail address that is provided in E-Mail Subscription.